PB Ti drar ur batterier.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-27 18:40

Jag har märkt att mitt batteritiden helt plötsligt är kass. Efter någon timme bara dör den datorn utan förvarning. KÖP NYTT BATTERI! HMMM.....MEN....grejen är att jag provade med ett annat batteri som vid det tillfället hade ca 40% kvar och den dog efter ca 1min.

Fläkten är konstant igång vilket ju är märkligt. Jag har kollat aktiva processer, men inget verkar extremt.

Snälla! Har någon en aning vad som står på?

• Medlem
  • International user
  • 2005-03-27 20:48

Tyvär, kan inte bidra med en hårdvarumässig förklaring. meeeen....

Vissa applikationer är inte så bra på att lungt och fint sitta still (eller vara 'idel' som det också hete).
Jag har upplevt att inDesign har använt all processorkraft, när jag använde findern, utan att jag bett inDesign göra något.

Kika på aktiviteskontroll/activity monitor, och se om någon process ligger och drar riktigt mycket kraft.

Dock borde inte batteriet få en så kort levetid så snabbt, men det är värt en (aktivitets) koll.

/m

edit: insåg senare att Walzi redan hade gjort som jag skrev. uuuuuhhhh. borde lära mig läsa...

Senast redigerat 2005-03-28 16:34

Är strömsparar-inställningarna optimerade? T.ex "Låt hårddisken vila när möjligt"...etc, etc.

Det extra-batteri som du testade, hur pass gammalt var det och hur funkade den i den PB som den egentligen tillhörde?
Jag har ett batteri som jag vet har schysst livslängd i den PB som den sitter i just nu. Du kan ju låna det och prova....

Ursprungligen av Walzhi:

Jag har kollat aktiva processer, men inget verkar extremt.

Ursprungligen av miska:

Kika på aktiviteskontroll/activity monitor, och se om någon process ligger och drar riktigt mycket kraft.

Läste du verkligen hela inlägget miska?

• Medlem
  • International user
  • 2005-03-28 16:35

nnnnnnnnnnnnnn.....
måste ha varit i slashdot-läge - altså att kommentera innan man läst :rolleyes:

stupid stupid stupid me....

1
Bevaka tråden