Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med extern hårddisk

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte en Smartdisk CrossFire 160 Gb hd för att använda med min iMac G4 1 Ghz 17 tum. Problemet är datorn när jag pluggar in hd:n via firewire inte hittar hårddisken. Ingen ikon kommer upp på skrivbordet. När jag väljer systeminfo vet den däremot om att en enhet vid namn Crossfire är ansluten till en firewire-port.
Tänkte det var nåt fel med disken, men den funkar utmärkt när jag insluter den till en iBook. Gjorde också en formatering (och partitionering) med skivverktyg via iBooken.
Det hjälpte inte. När jag ansluter disken till min iMac talar den efter en lång stund om att enheten innehåller information som OS X inte kan läsa eller nåt i den stilen. Sen frågar den om jag vill ignorera och fortsätta använda enheten eller formatera. När jag väljer formatera startas skivverktyg. Jag kan däremot inte välja reparera. I det läget valde jag formatera. Sen stod datorn och tuggade sådär tio minuter för att sedan säga att formateringen misslyckades för att enheten inte kunde hittas.
Vad ska jag göra? Nån som har några tips?

Diskwarrior hjälpte mig med min ipod när den slutade komma upp som enhet på skrivbord men fanns i skivverktyg och kunde inte repareras.

1
Bevaka tråden