Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur öppna portar airport, airport express?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borlänge
  • 2005-03-24 08:39

Hej!

Jag har gått bet på att öppna ex. portarna 6881-6889. Jag är uppkopplad via airport + airportexpress, ADSL. Tacksam för så detaljerad information som möjligt, efter timmars försök att lista ut hur tycks förvirringen bara bli större!

Hälsningar

Johan

Du kan inte i Airport ställa svep av portar som ska vara öppna.
Jag vet inte hur din miljö ser ut, men kan du inte köra Aiportn trasparent, alltså den delar inte några uppgifter, så kan ADSL modemet sköta det och där kanske du har bättre möjligheter att ställa in detta med portar.

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2005-03-24 16:03

Öppna portar i airport, airport express

Tack för ditt svar på min fråga kring att öppna portar. Jag trodde att det mesta gick att lista ut själv om jag bara tog lite tid på mig, men så icke. Ditt svar klargör att jag inte kan ställa in ett svep av portar, men jag vet fortfarande ej hur jag skall gå vidare. Problemet har uuppstått i samband med att jag skulle ladda ner en större fil via nätet med hjälp ab Bittorrent och jag får här besked via "nätverksverktyg" att de portar jag öppnar via inbyggda brandväggen i MacOS likt förbaskat ej är öppna och det är därför jag misstänker att det är airport som blockerar dessa via brandvägg i airport, eller tror du jag tänker fel där?
/Johan

1
Bevaka tråden