Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Überbilligt Kingston-RAM just nu

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-23 19:25

Vill bara tipsa om att Webbhallen just nu (vet ej när eller om de höjer priset igen) säljer Kingston PC3200/400 MHz/512 MB/CL3(3-3-3) för endast 500 kr!

Jag har just köpt ett sådant och har inte testat det i min Mac mini än, men Kingston brukar vara av hög kvalitet, så det kommer säkert att fungera bra (fungerar det inte så har Kingston ändå livstids garanti!).

500 är extremt billigt. Räknar man dessutom med att man kan sälja 256 MB-minnet som sitter i, för ca 200 kr, så har man bara betalat 300 kr för 512 MB till skillnad från med AppleStores 700 kr ...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-23 22:14

Samma minne finns på itbutikken.dk för 455 sek

(KVR400X64C3A/512)

https://ssl.itbutikken.dk/default.asp?sprog=45&varenr=44674

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-24 09:51

Ja, det kanske finns lite billigare på andra ställen - men man får inte glömma fraktavgiften.

Webbhallen har en butik i centrala Stockholm, där man kan hämta produkter gratis efter att ha beställt dem, så ingen fraktavgift tillkommer.

Enligt Pricerunner kan man få Kingston 1Gb för runt 1100 oxå. Funderar på att bygga ut minnet på minin...

Ursprungligen av bruksarn:

Enligt Pricerunner kan man få Kingston 1Gb för runt 1100 oxå. Funderar på att bygga ut minnet på minin...

Fast då är det väl 2*512MB, och det är ingen bra kombination till mini:n.

//Mikael

Ursprungligen av Mikael Svensson:

Fast då är det väl 2*512MB, och det är ingen bra kombination till mini:n.

//Mikael

Hmm, står inget om det tror jag, men bäst att kolla. Två minnesplatser i minin vore en stilla nåd att bedja om...

Häpp, 2*512 var det. Man landar på 1400-1500 om man vill ha 1GB Kingston-moduler...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-03-24 12:28
Ursprungligen av Rajje:

Ja, det kanske finns lite billigare på andra ställen - men man får inte glömma fraktavgiften.

Webbhallen har en butik i centrala Stockholm, där man kan hämta produkter gratis efter att ha beställt dem, så ingen fraktavgift tillkommer.

Nej, man kan inte hämta sina produkter i centrala Stockholm. Vissa medlemmar på forumet (t.ex jag själv) bor inte där. Hör och häpna, men för vissa av oss är det billigare att åka till Danmark...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-25 00:17
Ursprungligen av PJW:

Nej, man kan inte hämta sina produkter i centrala Stockholm. Vissa medlemmar på forumet (t.ex jag själv) bor inte där. Hör och häpna, men för vissa av oss är det billigare att åka till Danmark...

Ja det fattar jag naturligtvis, men jag kunde inte veta att det danska stället hade en butik.

1
Bevaka tråden