Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur varm blir en iBook?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-20 22:59

Jag har haft min iBook G4 12" i två veckor nu och börjar fundera över det här med värmen. Hur varm ska den bli? Jag tyckte att fläkten började gå igång lite oftare än i början och laddade ner Thermoindock för att kolla läget. Alla graderna håller sig mellan 50 och ungefär 67 grader alltid, dock är jag lite novis och vet inte direkt vad det är som mäts: PWR/Memory, GPU och CPU bottomside. Vad är detta? Den första är svalast och den senaste varmast. Jag kan dessutom inte se att det blir varmare när fläkten går igång...

Som ni förstår så börjar jag hänga upp mig på temperaturen nu och behöver bara lite input över vad som är normalt och inte.

Jag sitter en hel del med den i knät och misstänker att det blir värmeutslag på benen snart :).

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-03-20 23:16

min brukar ligga runt 42° när jag endast surfar,irc och sånt smått, men stiger när jag gör tyngre grejer.Man hör sällan fläkten på min men när man gör det ligger tempen över 60°. Tycker Temperature monitor är bättre än Thermoindock.

  • Medlem
  • Mark
  • 2005-03-21 00:03

Jag har en G4/933 14" som för tillfället ligger på 53°C men det är inte speciellt stor belastning på den. Safari, iTunes, Mail, Illustrator och lite smått. Den är ofta rätt varm, speciellt på vänster sida. De gånger som den drar igång fläkten är när det ligger något för utblåset vid bildskärmsgångjärnet. Vid hård belastning blir den mycket varmare utan att fläkten startar, nästan så man undrar om det står rätt till. Verkar som om det är normalt men man skall vara försiktig så man inte täcker för utblåset, när fläkten väl startar så finns det anledning och då skall man inte försvåra temperatursänkningen.

/c

JAg har en ibook g3 600mhz och fläkten har bara satt igång en enda gång, när jag hade den i soffan så ingen luft kunde cirkulera under och jag hade många program öppna. Då var den så varm på undersidan så man inte kunde ta på den. Stängde den nästan direkt och den slutade efter några sekunder.. Det var en rolig upplevelse. Tur att man slipper den ofta!!

1
Bevaka tråden