OT: Var köpa B&O-telefon?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-20 17:01

Var på nätet köper man Bang & Olufsens trådlösa telefoner till hyfsat sansade priser? Inom EU ett krav.

Jag vet att detta är något OT men B&O och Apple har ju en del gemensamt och dessutom är Offtopic. se nere sådetså!

• Oregistrerad
  • 2005-03-21 09:29

Hej! B&O säljer inte över nätet. Enda tipset jag har är att titta på tex Blocket eller några auktionssiter för begagnade grejjor.
Kolla också direkt med B&O butikerna. Dom kränger ibland ut demo prylar billigare.

/Claes (B&O fan)

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-03-21 10:45

b&o ska vara dyrt.. då uppskattar man produktera mer..:-)

• Oregistrerad
  • 2005-03-21 12:33

Men nån affär/kedja måste väl kränga B&O-stuff på nätet? Jag menar inte B&O själva, utan vemsomhelst. Nåja, jag får väl gå på butiken i Umeå på lunchen antar jag.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-21 13:49

När det gäller radio- och tvprodukter så är B&O mycket restriktiva och tillåter inte att deras återförsäljare säljer via postorder över landsgränser. Det kan tänkas att de är mildare när det gälelr telefoner, men jag tror inte det. Glöm inte heller att en del tjänster (som tex nummerpresentation) fungerar olika i olika länder, vilket gör att telefoner köpta utomlands inte alltid fungerar som man tänkt sig.

• Oregistrerad
  • 2005-03-21 14:57

Se på fan. Då förstår jag. Såg att Jacob Jensen, som ju formgav massvis åt B&O, säljer stuff över nätet så jag tänkte...ja, ni fattar. JJ gör f.ö. gudabenådade grejer själv också.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-21 17:34
Ursprungligen av petsematary:

Se på fan. Då förstår jag. Såg att Jacob Jensen, som ju formgav massvis åt B&O, säljer stuff över nätet så jag tänkte...ja, ni fattar. JJ gör f.ö. gudabenådade grejer själv också.

Jacob Jensen är kung! Tyvärr är en del av hans egna produkter (tex den nya trådlösa telefonen och brandvarnaren) rätt plastiga, de ser bättre ut på bild än i verkligheten. En del andra produkter är dock grrrrejt! Jacob Jensen är som bäst när hans grejer tillverkas b&o - själv har jag samlat på mig en del av hans prylar, tex beosystem 6000, 7000 och 8000. Hur fina som helst.

• Oregistrerad
  • 2005-03-21 21:36

Fan, har B&O i Victoria lagt ner? Nån umebo som vet? '

Crap också!

Bang & Olufsen flyttade sen länge från Viktoriagallerian. De finns ute på Mariedal numera.

• Oregistrerad
  • 2005-03-22 10:13

Såg det igår kväll. Jag har ju vart borta ett tag och inte besökt Vickan på minst 1.5 år.

1
Bevaka tråden