mikrofonen går ej att slå av

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-19 10:51

Min ibooks inbyggda mikrofon är konstant på och orsakar ett brus. Jag har, klumpigt nog, hejvilt laddat ner diverse gratisprogram och demos. En teori jag har är att ett av alla dessa program slår på micken, jag har bara inte lyckats klura ut vilket. Tyvärr verkar jag ha slarvat bort pappret med min fria support i tre månader hos apple där datorn köptes i november. Finns det någon vis person som kan ge mig tips på hur jag kan få av micken?

• Oregistrerad
  • 2005-03-19 11:49

Systeminställningar > Ljud > Ljud in.

Du kan väl pröva att dra ner inspelningsvolymen till noll? Annars finns det nog inget alternativ för att helt stänga av micken. Det vanliga är att man använder ett program för att spela in, så du får nog leta reda på det program som orsakar problemet, vilket jag aldrig träffat på.

Använd verktygsprogrammet Aktivitetskontroll för att se vad som är på, och stäng av misstänkta processer.

Förresten, vad menar du med brus? I de inbyggda högtalarna? Vid inspelning?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-19 12:19

Mikrofonen går nog inte att stänga av, men medhörningen kan man stänga av i /Program/Verktygsprogram/Ljud-MIDI-inställningar -> Kryssa ur "Thru".

• Oregistrerad
  • 2005-03-19 21:47

Tack! Tricket med att kryssa ur 'thru' gjorde susen! Det är jätteskönt att slippa bruset och kanske främst känslan att jag köpt en 'skräpig' produkt, även om felet nog är orsakat av mig själv.

1
Bevaka tråden