Tucano Cobra Horizontal Limit för 12-tums - värt att köpa?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-03-19 00:17

Är det ngn som har använt Tucano Cobra Horizontal Limit för 12-tums som kan berätta om den är värd att köpa? Skyddar den datorn bra? Det ser ut som den inte har ngn skydd (vaddering) för axeln.

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-03-19 14:36

Jag köpte en STM Baby Brink, den har vaddering för axeln.

http://www.radtech.us/Products/ShoulderBags.aspx#Brink

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-03-21 16:58

Köpte en Tucano själv så då får välj jag själv berätta om den när jag fått den.

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-03-22 16:17
Ursprungligen av molia:

Jag köpte en STM Baby Brink, den har vaddering för axeln.

http://www.radtech.us/Products/ShoulderBags.aspx#Brink

förresten vad kostade väskan inklusive frakt?

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-03-22 22:31

51 dollar till Radtech och 163 kronor till Tullen

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-03-23 12:55
Ursprungligen av molia:

51 dollar till Radtech och 163 kronor till Tullen

Inte så billigt som det först verkade då men fortfarande billigare än att köpa i Sverige. Tack för svaret

• Oregistrerad
  • 2005-07-27 18:59

jag har haft min cobra horizontal limit i ca 3 månader och är helt klart nöjd. det enda jag kan klaga på är axelbanden som borde vara mer vadderat. annars är det en bra, rätt enkel och framförallt snygg väska. datorfacket är bra, man spänner fast datorn med en liten tygremsa med kardborrband på. det känns som att datorn är rätt skyddad av vaddering men det är svårt att säga.
bredvid det finns ett lite större fack där man kan ha böcker och annat.
det finns också tre småfack som man öppnar med en dragkedja. där passar det bra att ha t.ex. laddare och annat smått. de tre facken är lika stora.
iPod-facket använder jag ibland till min mobiltelefon då jag inte har en iPod. jag kan tänka mig att nyare och mindre telefoner kanske inte passar lika bra då facket är utformat för standard-iPoden.
sedan finns det ytterligare ett litet fack som öppnas med dragkedja, det passar till platta grejer som man behöver snabbt, t.ex. tågbiljetter.
det finns två pennhållare (tror jag) som egentligen är rätt värdelösa, iallafall för mina pennor, de faller alltid ur.

tycker väskan är prisvärd och erbjuder hyfsat skydd för 12" laptops men den är inget för folk med känsliga axlar. obekväm att bära när den är fullpackad.

• Medlem
  • Jönköping
  • 2006-08-28 19:34

Hej, tar upp en gammal tråd.

Undrar om någon testat denna väskan för en 13,3" MacBook. Enligt måtten är väskan 2,5cm för smal nämligen. De andra måtten funkar.

Erik

1
Bevaka tråden