Köpa Shuffle "ideologiskt" riktigt? :)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skänninge
  • 2005-03-18 19:17

Är på G att införskaffa en iPod Shuffle. Funderar lite på var man ska handla "riktigast".

Alternativen är:

• Apple Store (fraktfritt, stöttar 99Mac)

• Macoteket i Linköping (stöttar en lokal Apple-butik)

• Siba (och liknande) (höja statistiken för iPod)

Synpunkter?

• Medlem
  • International user
  • 2005-03-18 19:28
Ursprungligen av Clas:

Är på G att införskaffa en iPod Shuffle. Funderar lite på var man ska handla "riktigast".

Alternativen är:

• Apple Store (fraktfritt, stöttar 99Mac)

• Macoteket i Linköping (stöttar en lokal Apple-butik)

• Siba (och liknande) (höja statistiken för iPod)

Synpunkter?

Du måste ha för mycket fritid om du har tid att fundera på sådana saker Köp den där det är enklast för dig.

Köp den på en lokal butik. Applestore förtjänar då rakt inte något ifrån macvärlden.

• Medlem
  • 2005-03-18 20:47

Viktiga funderingar! Köp den på Macoteket om du kan få den direkt eller på Apple Store om du måste vänta.

Blev glatt överraskad då jag upptäckte att göteborgska Macforum säljer den för en krona mindre än apple store MED mecenat-rabatt.

Kommer alltså att inhandla den över disk, om de bara ville få in några nån gång, och om de inte försvinner lika fort.

Men men, den som väntar på något gott...
...väntar oftast längre än vad som är hälsosamt, som vi vet.

• Medlem
  • Skänninge
  • 2005-03-18 20:57
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Blev glatt överraskad då jag upptäckte att göteborgska Macforum säljer den för en krona mindre än apple store MED mecenat-rabatt.

Det är väl ingen studentrabatt på dem om jag fattat rätt? De ha väl för lågt pris från början.

Tycker annars det är lite fånigt med kommentarer i stil med "vilka funderingar!"! Är van att få vettiga svar i det här forumet!

Ursprungligen av Clas:

Det är väl ingen studentrabatt på dem om jag fattat rätt? De ha väl för lågt pris från början.

Hm, det har jag tagit för givet att det är. Men nu när du säger det kan man ju tro det.

Citat:

Tycker annars det är lite fånigt med kommentarer i stil med "vilka funderingar!"! Är van att få vettiga svar i det här forumet!

Du kan blunda närhelst du vill.

Ursprungligen av Clas:

Jo det är det. Köp av Apple Centers i den mån det inte innebär rejält senare leverans.

Ursprungligen av Porcelina:

Jo det är det. Köp av Apple Centers i den mån det inte innebär rejält senare leverans.

Jag har jämfört Apple store med Mecenat Apple store. Priset är detsamma på shufflarna, men inte på annan hårdvara.

Alltså gäller INTE mecnatrabatt iPod shuffle.

1
Bevaka tråden