Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Första hjälpen vid stöld

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-18 13:06

Jag efterlyser härmed en fast tråd eller avdelning med första hjälpen före och efter en datorstöld.

Dels info om hur man kan skydda sin dator mot stöld - lås, märkning, spårprogram, vilka produktnummer man ska kunna etc. och viktiga telefonnummer att skriva upp samt en avdelning för när stölden ändå inträffat och vad man kan göra då.

En FAQ, med alla frågor och svar som kommit upp i frågorna i gamla trådar. Jag har säkert missat några matnyttiga punkter ovan men ni förstår ungefär vad jag menar. När nåt blir stulet får man ju lätt lite panik och då vore en sådan resurs ovärderlig, misstänker jag.

Bra idé. Jag tar upp det med övriga moderatorer.

Ha alla uppgifter om din dator säkert förvarade, helst på annan plats än där datorn finns.
Telefonnummer eller mailadress till din ISP, för att spärra din mailadress och konton.
Har du Mac.konto så ändra där också.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-18 20:39

Precis, allt sånt ska stå med i guiden, tycker jag.

Själv har jag gjort en variant med ett laminerat kort i kreditkortsstorlek som jag har i ett lite hemligt fack i plånkan. Där står diverse serienummer och passwords men de är kodade på ett sätt som bara jag vet så ingen kan börja missbruka mina konton och så om de får tag på kortet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-18 21:33

Har ganska bra insyn med det där!

Är på middag nu med lovar att skriva ihop en way by way om hur man gör!

//t

  • Oregistrerad
  • 2005-03-18 23:17

Hänger du på 99Mac under bortbjudningar också?

You need help!

1
Bevaka tråden