Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WoW & Mini - några bra tricks till config.wtf?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Spelar WoW på min Mac Mini (1GB) och det funkar faktiskt hjälpligt bra, det är spelbart i 800x600 och allt nerdraget i Video Settings...

Har även petat i config.wtf för att hitta lite ytterligare bra inställningar, men är lite frustrerad. Skulle vilja sätta basemip till "2" men spelet verkar endast acceptera "0" och "1". Just mipleveln borde ju göra en del skillnad eftersom Minin bara har 32MB VRAM.

Det tycks som om spelet läser config.wtf och uppdaterar några interna datafiler utifrån detta. Man kan tänka sig att det sker någon validering av parametrarna här... om man då kunde editera de interna filerna så kanske man kan komma runt det.

Menmen... innan jag ger mig på något mer invecklat tänkte jag fråga om det är någon som har bra tips till config.wtf-inställningar? Särskilt för Minin, men gärna också mer allmänt... vore najs att få igång en diskussion.

jag måste säga att jag finner detta mycket konstigt då jag spelar på en mac mini 1.42 512 ram och jag ligger på 1024*768 och alla details uppe men draw distance nere... jag ligger ändå på runt 20-30 fps ute
runt 40-50 inne °!°!!!!!!!

Vilken os har du ??
10.3.8 ska vara bra för wow

1
Bevaka tråden