Apple store kontostatus?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-13 19:11

Jag har beställt en iBook på Apple store med studentrabatt. Om man kollar statusen så står det "Under review" och det har det gjort i en vecka nu. Betyder det att inget hänt?

Hur lång tid brukar det ta? 3-7 dagar stod det på sajten (men Apple är väl inte så snabba direkt).

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-13 21:44

Ingen som har använt Apple store?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-14 09:15

Hur lång tid brukar det ta i allmänhet? Börjar bli lite otålig eftersom jag tror att "under review" betyder att inget hänt med ordern...

• Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-03-14 09:20
Ursprungligen av tobot:

Hur lång tid brukar det ta i allmänhet? Börjar bli lite otålig eftersom jag tror att "under review" betyder att inget hänt med ordern...

Har ingen aning hur studentrabatten hanteras, men de två vanliga orders som jag lagt (en Mac Mini, och nu i går en 23 tum Cinema) var i Review-status bara nån timma innan dom vart Open.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-14 09:44

Hmm.. Konstigt, min order har varit "under review" i en vecka

• Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-03-14 10:19

Dom kanske gör en specialkoll eftersom du är 30 och studerar fortfarande

• Oregistrerad
  • 2005-03-14 10:25

Jag har beställt saker med studentrabatt ifrån Applestore flera gånger och under review har varit framme olika lång tid. Första gången hade jag inget CSN kort så då tog det lite längre tid.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-14 12:10

matseng: haha

• Medlem
  • Enköping
  • 2005-03-15 22:40

Så som jag förstått det tar det mycket längre tid om man väljer förskottsbetalning jämfört med att välja att betala med kort. Vi beställde en iMac G5 från Apple Store och fick då veta att det kommer att ta "mycket längre tid" om man väljer förskottsbetalning. Så vi ändrade beställningen och då hände det direkt saker på deras status-sida. Det var visserligen inte med studentrabatt, men ändå.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-16 12:32

Abooboo: Aha, tack för tipset! Märkligt att det inte står något om det när man beställer...

1
Bevaka tråden