Val av trådlöst nätverk?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-13 17:39

Hej alla kunniga!
Jag ska köpa trådlöst till min lägenhet när jag flyttar in, jag undrar vad som är billigast och bäst?
Ska jag tänka på något speciellt?
Jag kommer ha två datorer, en Powerbook och sen en pc, fråga mig inte varför.

Tacksam för svar!

Jag har en D-link 624 som strular en del (startar om ibland utan förvarning), tydligen inte ovanligt har jag sett här på forumet. Skulle jag köpa en ny idag vart det inte d-link.

• Oregistrerad
  • 2005-03-13 18:39

Jag söker en router som är lättkonfigurerad. Jag vill lätt kunna stänga ute obehöriga runt omkring men samtidigt om jag får besök eller liknande kunna göra mitt nätverk lättillgängligt

Ursprungligen av Örjan Borgström:

Jag har en D-link 624 som strular en del (startar om ibland utan förvarning), tydligen inte ovanligt har jag sett här på forumet. Skulle jag köpa en ny idag vart det inte d-link.

Haha där jag bor nu har vi d-link o det är som du säger helt värdelöst. Kan hända att vi inte har installerat korrekt men om man skulle göra det hade man varit tvungen att vara nåt slags freak på datorer.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-03-13 20:38

kolla på linksys, dem gör bra saker.

Netgear gör bra saker också

varför har ingen rekomenderat apples egna prylar? airport express är väll perfekt?

Ursprungligen av quiksilver_90:

varför har ingen rekomenderat apples egna prylar? airport express är väll perfekt?

Självklart! En Airport extreme kan man ha som skrivarserver också, vilket jag saknar med Netgear. Därför funderar jag på att komplettera Netgearroutern med en Airport Express, så får jag AirTunes på köpet.

• Oregistrerad
  • 2005-03-14 00:21
Ursprungligen av quiksilver_90:

Åh den verkar trevlig

1
Bevaka tråden