iPod 40 GB - 40 dollar?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-03-11 19:23

Var ute och tittade efter datorer på olika auktionssidor då denna hemsida dök upp.

För endast fyrtio dollar kan man få en iPod 40 Gig :rolleyes: . Skulle dock inte rekommendera ett inköp, då detta faller mig väldigt tvivelaktigt. Bl a en Dator som skulle ha kostat 1395 dollar vanligtvis - här för 40 ?

Beställ efter eget omdöme, själv är det inte aktuellt. I mina öron faller denna som en bluffsajt...

Besök den här

Det är den där typen av "mjuka pyramidspel" där man måste värva nya köpare. Dom fungerar men är vilseledande och det är bara ett fåtal som verkligen får sina produkter.

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-03-12 14:30

Skillnaden mellan detta "mjuka pyramidspel" (som är ett bra ord i sammanhanget) torde väl snarare vara att man här inte behöver värva fler. Folk värvar sig själva (förhoppningsvis). I ett vanligt pyramidspel tjänar du bara slantar och annat på de du har under dig själv i din egen pyramid. Jag vet inte ifall just detta projekt funkar (skulle inte rekomendera någon att testa), men borde de inte blivit stämda från halsen till fötterna i USA om det inte fungerade?

Dom som håller i detta känner till att det är svårt eller mycket svårt att uppskatta chansen att faktiskt få en gratis iPod (eller vad det nu är för erbjudande). Så, visst, det finns en grupp som faktiskt får sin iPod, men 5 av 6 får det ju inte... Och det blir svårare och svårare ju längre bak i kön man är.

• Oregistrerad
  • 2005-03-13 19:25
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Så, visst, det finns en grupp som faktiskt får sin iPod, men 5 av 6 får det ju inte...

Eftersom dom som sysslar med det inte gärna bedriver välgörenhet så borde avsevärt färre än en av tio få något om man skall betala en tiondel av ordinarie pris…

1
Bevaka tråden