Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildreportage: Apple Center Singapore

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har besökt Singapore:s största Apple Center som hade lite ovanliga prylar i lager

Jag kunde inte låta bli att ta lite bilder på alla konstiga tillbehör som finns att köpa i butiken här. Priserna på själva datorerna är ungefär 15% lägre än i Sverige exkl moms. Om du är privatperson finns det tusenlappar att tjäna med andra ord.

Bildreportaget hittar du här

Skrivet av: Martin Björnström

Läs mer:
http://www.99mac.se/?id=895

  • Oregistrerad
  • 2005-03-10 16:29

Bra jobbat... jag trodde det var strängt förbjudet att ta fotografier i butiker i Singapore...

  • Medlem
  • International user
  • 2005-03-10 17:36

Ja, fint jobbat.

Det där fina HD aluminium-skalet finns för övrigt att få tag på - nästan över allt - i tyskland.
tex. här

/miska

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-03-10 21:36

Den där skyddsfilmen såg bra ut, hittade en japansk sida som sålde film till hela PB´n.
Ingen som vet om det finns i Sverige ?

Ursprungligen av miska:

Ja, fint jobbat.

Det där fina HD aluminium-skalet finns för övrigt att få tag på - nästan över allt - i tyskland.
tex. här

/miska

Ojoj, starkt vill-ha-begär på ett sånt där chassi. Någon som handlat från denna butik förut? Har en stackars överbliven 200Gb-disk som skulle stormtrivas i ett sånt, tror jag

Lite priser för den som vill jämföra med Sverige:

(En Singapore Dollar är ungefär 4,25kr. Dessa priser inkluderar moms 5% som du får dra av)

iBook G4 12" 1.2GHz Combo 256MB/30GB/Airport $1.788
Powerbook G4 12" 1.5GHz Combo 512MB/60GB/Airport $2.888
Powerbook G4 17" 1.67GHz Superdrive 512MB/100GB/Airport $4.988

Ps. Sorry för långsamt bildreportage, jag använde iPhoto som är sjukt dåligt på att göra gallerier. Bilderna sparas ju i för hög JPEG-nivå så dom blir 130kb per styck.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-11 12:14
Ursprungligen av Björnström:

Lite priser för den som vill jämföra med Sverige:

(En Singapore Dollar är ungefär 4,25kr. Dessa priser inkluderar moms 5% som du får dra av)

OBS, att tillägga till att dra av momsen så MÅSTE man flyga ut ur Singapore då TaxRefund görs på flygplatsen.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-03-11 12:20

flagg_swe:
det där skalet finns hos nästan varje återförsäljare i Tyskland, så det bara att välja en bra.
(men vilken det är...... :rolleyes: )

Ursprungligen av miska:

flagg_swe:
det där skalet finns hos nästan varje återförsäljare i Tyskland, så det bara att välja en bra.
(men vilken det är...... :rolleyes: )

Precis, vilken är den bästa tyska återförsäljaren?

"Balls of Steel" får en ny innebörd.

Jag känner väl igen bilderna. Var där för 2 månader sen och köpte iPods och en iMac. Singapore är en grymm shoppingstad! Då stod även SGD/SKR i 4.00 samt att den lilla skatten kan man dra av när man reser ur landet, så det var mycket billigt att handla!!
Nostalgi att se bilderna, hängde ofta inne i den butiken... =o)

  • Medlem
  • 2005-03-12 14:13

de där plastskydden som "inte släpper in något damm", är de till för portarna på powerböckerna? i så fall vore det ju hur bra som helst... vissa portar använder jag ju aldrig... efter över ett år med datorn har jag fortfarande inte använt den ena usb-porten, extern skärm- och modemporten. Vore ju bra att ha något skydd där... går det att köpa här i Sverige?

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-03-12 17:48
Ursprungligen av zxx:

de där plastskydden som "inte släpper in något damm", är de till för portarna på powerböckerna? i så fall vore det ju hur bra som helst... vissa portar använder jag ju aldrig... efter över ett år med datorn har jag fortfarande inte använt den ena usb-porten, extern skärm- och modemporten. Vore ju bra att ha något skydd där... går det att köpa här i Sverige?

Ja jag skulle gärna köpa dem, samt de där skydsfilmerna/platerna som täcker B.an. mousepaden.
ingen som vet något om var man kan köpa ??

1
Bevaka tråden