Apple Store Stockholm innan nästa sommar?

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple har lyckats väldigt bra med nya AppleStore Regent Street i London och snart kommer fler Europeiska butiker.

Vid vårt besök i London talade vi med Applepersonal som bekräftar att fler butiker är på gång i Storbritannien och i ett tiotal Europeiska huvudstäder. Inom ett par månader öppnar en butik i Birmingham och Bluewater, vill du söka plats i deras Genius bar finns platsansökan här.

Inom en tidsperiod på upp till 18 månader kommer vi få se fler butiker öppna och på direkt fråga om vi får se en butik i Stockholm svarade man: "Det kommer en butik till Skandinavien, men jag kan inte bekräfta om det blir Köpenhamn eller Stockholm". Om vi hoppas på det sistnämnda lär InLife och Macoteket få uppleva varumärkets dragkraft precis som amerikanska handlare gjort under dom senaste tre åren. Var handlar du?

Skrivet av: Martin Björnström

Läs mer:
http://www.99mac.se/?id=894

• Oregistrerad
  • 2005-03-09 13:22

Tror den hamnar i Köpenhamn om det blir en här, stan är större än stockholm och därefter fler köpare. Sen myllrar det av appleaffärer i stockholm men bara en i köpenhamn...

det är min teori iaf.

Köpenhamn, helt klart. Täcker in bra mycket fler människor än Stockholm. Även folk från Malmö kommer åka dit och handla.

• Medlem
  • Falkenberg
  • 2005-03-09 13:53

Men det finns fler macanvändare i Stockholm. Tror inte Apple är rädda för sina ÅF i Stockholm.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2005-03-09 14:09

København!!

Jag lägger mina pengar på Köpenhamn. Där har man ett större kundunderlag? Jag vill hävda att staden är långt mer internationell än Stockholm. Varför inte Oslo ??!!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-09 14:50
Ursprungligen av thevil:

Vad betyder det? Danskarna hatar väl utlänningar?

Nejnej, de hatar bara svenskar.

• Oregistrerad
  • 2005-03-09 14:54
Ursprungligen av acke:

Nejnej, de hatar bara svenskar.

Bara om de ä fulla och odrägliga

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-09 15:03
Ursprungligen av bengtnitram:

Ja de får de väl nog av från sina egna.

Kaptenen på flyget till Seattle från Köpenhamn i Söndags, precis efter start:

"Och tittar vi ut till höger så ser vi tyvärr bron till Sverige".

Han var, inte helt överraskande, dansk. Kaptenen alltså.

Men det är okej, jag hatar danskar så det går väl på ett ut ungefär.

• Oregistrerad
  • 2005-03-10 14:28
Ursprungligen av Joacim Melin:

Kaptenen på flyget till Seattle från Köpenhamn i Söndags, precis efter start:

"Och tittar vi ut till höger så ser vi tyvärr bron till Sverige".

Han var, inte helt överraskande, dansk. Kaptenen alltså.

Men det är okej, jag hatar danskar så det går väl på ett ut ungefär.

Trodde inte det var så illa ställt. Livet hade varit mycket enklare för oss i söder om skåne hade förblivit danskt . Hallellullia!

• Oregistrerad
  • 2005-03-11 17:49

Trodde inte det var så illa ställt. Livet hade varit mycket enklare för oss i söder om skåne hade förblivit danskt . Hallellullia!

... men isen över Stora Bält höll.

Ursprungligen av thevil:

Vad betyder det? Danskarna hatar väl utlänningar?

och svenskar äter bara köttbullar och prinskorvar? Alla danskar är inte med i dansk folkeparti, precis som alla svenskar inte är med i sverige demokraterna..

Nuväl, nog offtopic. Men jag tror nog på Köpenhamn om den kommer till skandinavien, har inte Apple Stores traditionellt rullats ut först i de större städerna? tex. Paris, London, Tokyo

• Oregistrerad
  • 2005-03-09 17:43
Ursprungligen av johan dansk:

och svenskar äter bara köttbullar och prinskorvar? Alla danskar är inte med i dansk folkeparti, precis som alla svenskar inte är med i sverige demokraterna..

Nä, men Sverigedemokraterna är inte Sveriges tredje största parti. Men, som sagt, nog med OT.

Ursprungligen av johan dansk:

Nuväl, nog offtopic. Men jag tror nog på Köpenhamn om den kommer till skandinavien, har inte Apple Stores traditionellt rullats ut först i de större städerna? tex. Paris, London, Tokyo

*alla danskar suger på CoD*

var bara tvungen

*skämt*

Norr om Stockholm vore ännu bättre. I Stockholm finns som sagt ett flertal återförsäljare av Mac men om de öppnade en AppleStore i säg Gävle så kunde de även täcka in försäljningen i resten av norra Sverige.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Norr om Stockholm vore ännu bättre. I Stockholm finns som sagt ett flertal återförsäljare av Mac men om de öppnade en AppleStore i säg Gävle så kunde de även täcka in försäljningen i resten av norra Sverige.

Skojar du eller?

Har du sett hur det ser ut i Gävle centrum? Skandal!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-09 15:57
Ursprungligen av Prehn:

Men det finns fler macanvändare i Stockholm. Tror inte Apple är rädda för sina ÅF i Stockholm.

Kanske Apple snarare ska vara rädda *om* sina ÅF i Stockholm?

• Medlem
  • Falkenberg
  • 2005-03-09 16:02
Ursprungligen av steli:

Kanske Apple snarare ska vara rädda *om* sina ÅF i Stockholm?

Apple har inte varit rädda om sina ÅF i något annat land. Tror på Stockholm. Där vet dom att de har kunderna medans Apple är mycket mindre i Danmark än i Sverige.
Men Oslo hade varit nice

• Oregistrerad
  • 2005-03-09 14:09
Ursprungligen av Leftrustle:

Köpenhamn, helt klart. Täcker in bra mycket fler människor än Stockholm. Även folk från Malmö kommer åka dit och handla.

Jag är en av dem som åker dit och tittar, det lovar jag

• Medlem
  • Lund
  • 2005-03-09 16:02

Hoppas Köpenhamn så det blir nära oss skåningar Köpenhamn är dessutom enligt min mening en långt trevligare och vackrare stad än Stockholm.

• Medlem
  • Sundbyberg
  • 2005-03-09 16:16
Ursprungligen av Jånte:

Köpenhamn är dessutom enligt min mening en långt trevligare och vackrare stad än Stockholm.

Undrar om de kommer ta hänsyn till det när de bestämmer sig...

• Medlem
  • Österåker
  • 2005-03-09 16:24

Ärligt så hoppas jag inte Apple slår upp någon Apple store i sverige, utan låter våra vanliga åf få vara ifred, Oskar har satt igång ett jätte bra samarbete med återförsäljarna och deras "consept stores" vilket jag diggar! Låt inte Apple förstöra detta...

Ursprungligen av Ovsing:

Ärligt så hoppas jag inte Apple slår upp någon Apple store i sverige, utan låter våra vanliga åf få vara ifred, Oskar har satt igång ett jätte bra samarbete med återförsäljarna och deras "consept stores" vilket jag diggar! Låt inte Apple förstöra detta...

Om man tror på att Apple sakta men säkert kommer att fortsätta öka sin marknadsandel så finns det plats för ett Apple Store även i Sverige. I själva verket är ett stort, välsorterat, omtalat och synligt Apple Store metoden för att snabba på ökningen av marknadsandelen.

Varumärken i medvind behöver fler försäljningskanaler och gärna med olika karaktär.

• Oregistrerad
  • 2005-03-10 01:45
Ursprungligen av Olav Rust:

Om man tror på att Apple sakta men säkert kommer att fortsätta öka sin marknadsandel så finns det plats för ett Apple Store även i Sverige. I själva verket är ett stort, välsorterat, omtalat och synligt Apple Store metoden för att snabba på ökningen av marknadsandelen.

Jag instämmer. Apple behöver synas mycket mer i Sverige. En fräsch butik t.ex. i Gallerian eller på Kungsgatan skulle kunna locka in förbipasserande på ett helt annat sätt än både inLife och Macoteket (som ligger avsides och långt ifrån shoppingstråken). Även om butiken skulle blöda pengar i början så är jag övertygad om att det är ett bra sätt att etsa in äpplet i hjärnan på folk och visa att man är ett företag att räkna med.

• Oregistrerad
  • 2005-03-09 17:41

Om utseendet avgör...

Copenhagen has been Denmark's capital for 600 years. It's an appealing and largely low-rise city comprised of block after block of period six-storey buildings. Church steeples punctuate the skyline, with only a couple of modern hotels marring the view.

och

Stockholm is, without doubt, one of the most beautiful national capitals in the world. The Old Town is particularly spectacular, and walking around the city's waterways and parks is a glorious way to spend a week-long stretch of European summer.

(saxat från lonelyplanet.com)

Ursprungligen av henrrrik:

Om utseendet avgör...

Copenhagen has been Denmark's capital for 600 years. [..]

(saxat från lonelyplanet.com)

Och innan dess hette faktiskt huvudstaden...Lund. Man kan ju alltid hoppas på att Apple Store kommer till Köpenhamn - eller Lund.

Snacka om att spåra ur...
Stockholm är en självklar ort för en ny Apple Store i Skandinavien. Danskjävlarna begriper sig ändå inte på sånt.

Om man tänker sig att det hamnar en Apple Store i Hamburg eller Berlin, så skulle ju Sthlm innebära en större geografisk spridning. Om man nu vill se optimistiskt på saken.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-09 20:21

Jag har inget emot danskar. Synd bara att man inte fattar ett ljud av vad de säger. Det blir bara mjö mjö mjö blubb blööö. Tugga ur gröten, danskskallar! (Gäller även vissa skåningar.)

• Oregistrerad
  • 2005-03-09 20:56
Ursprungligen av Mondo:

Jag har inget emot danskar. Synd bara att man inte fattar ett ljud av vad de säger. Det blir bara mjö mjö mjö blubb blööö. Tugga ur gröten, danskskallar! (Gäller även vissa skåningar.)

kan förstå att viss skånska kan vara obegriplig för folk, har svårt för den mest extrema skånskan själv. Men danska... :eek: Kom igen nu det är ju inte svårt för fem öre, ni ska bara lyssna lite mer noga

Bevaka tråden