Webbutik med minne som passar Mac Mini ?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

skulle vilja ha direktlänk till 512 RAM som garanterat fungerar (dvs någon har testat) med Mac Mini. tack på förhand!

• Medlem
  • Österåker
  • 2005-03-08 18:17

Direkt länk orkar jag mig inte på men har du kollat www.macoteket.se eller http://www.crucial.com/mac/index.asp

minnena på macoteket är dyrare än i de flesta pc-butiker

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-09 10:25
Ursprungligen av Rom Raptor:

minnena på macoteket är dyrare än i de flesta pc-butiker

...men så fungerar de garanterat med Mac ...

Ursprungligen av classic:

men det lär finnas billigare minnen som funkar och det lär finnas någon på detta forum som köpt sådana

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-09 10:39
Ursprungligen av Rom Raptor:

men det lär finnas billigare minnen som funkar och det lär finnas någon på detta forum som köpt sådana

Att billigare minnen funkar på en Mac betyder inte att de funkar på en annan. Det svaret fick jag av MacForum när några minnesmoduler inte funkade i jobbets dator men alldeles utmärkt i min egen.
Tycker det kan vara värt att betala några extra kronor för att få minnen man kan lita på.

...precis som alla andra standardminnen

Nej men allvarligt talat, Macar är inte alls särskilt kinkiga när det gäller minnen. Kingston, Crucial, Viking eller andra kvalitetsminnen fungerar bara fint, har faktiskt aldrig nånsin varit med om att ett sådant minne inte fungerat tillsammans med datorn och då har jag ändå skruvat i rätt många Macar i mina dagar. Men visst, vill man ha säkerhetsbälte och störtkruka kan det väl vara en fördel att köpa maskinspecifikt, även om jag själv mest bara tycker det är en onödig merkostnad.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-09 10:59
Ursprungligen av Samuel K:

...precis som alla andra standardminnen

Nej men allvarligt talat, Macar är inte alls särskilt kinkiga när det gäller minnen. Kingston, Crucial, Viking eller andra kvalitetsminnen fungerar bara fint, har faktiskt aldrig nånsin varit med om att ett sådant minne inte fungerat tillsammans med datorn och då har jag ändå skruvat i rätt många Macar i mina dagar. Men visst, vill man ha säkerhetsbälte och störtkruka kan det väl vara en fördel att köpa maskinspecifikt, även om jag själv mest bara tycker det är en onödig merkostnad.

Jobbets Mac (exakt likadan som min egen) vägrade starta med de billiga minnena. Min dator funkar hur bra som helst. Jobbdatorn har varit inne på rep men de hittade inga fel. Körs nu med "Mac"-minnen och funkar hur bra som helst.
Jag säger inte att det alltid är så här men man kan ha otur med en specifik dator. Använder man datorn till krävande jobb och inte kan stå utan så kan det vara värt några extra kronor.

Jobbets Mac (exakt likadan som min egen) vägrade starta med de billiga minnena. Min dator funkar hur bra som helst. Jobbdatorn har varit inne på rep men de hittade inga fel. Körs nu med "Mac"-minnen och funkar hur bra som helst.
Jag säger inte att det alltid är så här men man kan ha otur med en specifik dator. Använder man datorn till krävande jobb och inte kan stå utan så kan det vara värt några extra kronor.

Hm, misstänker att vi pratar om två olika saker här. Med "billiga minnen", menar du då nonameminnen som i princip är defekta redan från början eller riktiga kvalitetskontrollerade minnen som ursprungstillverkaren faktiskt törs sätta sitt namn på? De förstnämnda är en ständig och välkänd källa till problem, särskilt i vissa Macar som helt enkelt kan vägra starta, medan de sistnämnda i princip är vad Apple själva monterar in i maskinerna. Det är de sistnämnda jag pratar om, och alltså inte nonameminnen.

• Oregistrerad
  • 2005-03-09 14:01

Köp Samsung original, dom ska fungera, finns hos t.ex. Dustin.

1
Bevaka tråden