AppleStore firar sex år

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är sex år sedan Apple valde att börja sälja direkt till sina kunder och det firar man med en rabattkampanj

Mycket har förändrats sedan 1997 när amerikanska Applestore öppnade dörrarna - idag står Apples webbförsäljning och butiker för en stor del av omsättningen. Vi alla möjlighet att fira deras framgång genom en liten kampanj under mars måndag - handlar du för minst 4.495kr får du 450kr rabatt (båda priser exkl moms). Halva priset på en iPod Shuffle när du ändå beställer något med andra ord.

AppleStore Sverige

Skrivet av: Martin Björnström

Läs mer:
http://www.99mac.se/?id=891

• Oregistrerad
  • 2005-03-07 12:02

Snajs me najs perfa på en mac mini!

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-03-07 12:27

"Det är sex år sedan Apple valde att börja sälja direkt till sina kunder och det firar man med en rabattkampanj

Mycket har förändrats sedan 1997 när amerikanska Applestore öppnade dörrarna."

Blir inte det åtta år? Eller har jag fattat fel?

Svenska AppleStore öppnade 1999, jänkarna var två år före oss som vanligt.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-07 13:06
Ursprungligen av Redaktionen:

Vi alla möjlighet att fira deras framgång genom en liten kampanj under mars måndag - handlar du för minst 4.495kr får du 450kr rabatt (båda priser exkl moms).

Gäller det bara måndagar?

hm...jag kan inte hitta rabatten! jag har precis lagt en order på en mini och airport express och vill gärna ha den rabatten!

• Oregistrerad
  • 2005-03-07 18:06
Ursprungligen av el gringo:

hm...jag kan inte hitta rabatten! jag har precis lagt en order på en mini och airport express och vill gärna ha den rabatten!

Ring in, annars går man enklast via "AppleStor" -nyheter när man beställer…

EDIT:
Givetvis har 99mac en länk så man får rabatt och 99mac procent
Den skall man ju givetvis använda…

• Medlem
  • Nässjö
  • 2005-03-07 23:56

Fattar inte riktigt hur man ska få rabatten, har inte vågat lägga orden på Mac Mini
Eller gäller den inte via education ?

inte jag heller. jag la min order igår...skall ringa idag och höra om dom kan göra ngt. om jag vore du skulle jag boka en order...men vänta med betalning...ringa till dom och begära rabatt - be dom ändra och lägga om order och sen betala...typ

Ursprungligen av ewester:

Fattar inte riktigt hur man ska få rabatten, har inte vågat lägga orden på Mac Mini

• Oregistrerad
  • 2005-03-08 08:28
Ursprungligen av ewester:

Gäller bara sådana personer som inte får andra rabatter, så du får välja antingen den ena eller den andra...
Står tydligt här om man inte vill klicka omkring själv.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-03-08 14:58

Varför krångla till det på detta sätt?
I stort sett omöjligt att hitta erbjudandet. Det är inte alla som har tid och lust att utforska varje litet skrymsle av webshopen. Och att inte veta även efter att man beställt verkar ju helt sanslöst.
Rabatten finns väl för att locka extra köpare? Är det värt besväret för att tjäna ett par hundralappar?
Någon som vet om det kommer att fungera som på den gamla onda tiden. Du får betala fullpris och först efteråt så kan du begära att få en rabattkupong, som måste beställas från här och där. Och som kanske kan användas till att köpa någonting annat i framtiden.

Jag tänkte beställa en Mac mini (kan knappt skriva det, det är ju en Mini-Mac, det var ju Mini-Me som demonstrerade 17" Powerbook en gång i tiden). Den billigaste omfattas inte av rabatterbjudandet men om jag bygger ut den lite grann så ... Varför kan jag inte få rabatterbjudandet direkt när jag uppdaterar totalsumman. Kanske lite info i kanten, din beställning är nu värd xxxx:-, om du beställer för yyyy så får du detta i rabatt.

• Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-03-12 22:24

Jag ska nu beställa en Cinema 23" och det vore ju trevligt med dom där 450 kronorna i rabatt.

eKupongen högst i bannern här leder till en nyhetstext, och den leder till AppleStores förstasida via en tradedoublerlänk. Men nån rabattkod eller något åt det hållet ser jag inte röken av.

Någon som kan förbarma sig och upplysa mig om vad jag gör för fel?

Beställde en iPod Photo i torsdags, och jag lär väl heller inte få någon rabatt trots att köpet inte är avslutat, har inte mottagit min iPod, skickas från Kina, sa han På Applestore eftersom jag begärt gravyr

1
Bevaka tråden