Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärm död på ibook

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-06 11:17

Hej allihopa, hoppas någon kan hjälpa mig.

Vi har en iBook G3 900 som inte fungerar som den ska längre.

Efter att ha stått i vila hela natten så skulle den gå ur vila i morse. Sagt och gjort den gick ur vilan men skärmen var helt svart. Provade att starta om den utan resultat. Tog ur batteri och nätkabel och lät en stå ett tag utan resultat, provat att nollställa pram utan resultat.

Man kan höra att den går igång men det blir ingen bild. Startljudet hörs och man kan höra att man sänker och höjer volymen.

När man stänger skärmen när den är igång så går den inte längre i vila (om det nu ger någon någon ledtråd)...

Det skulle vara jättejobbigt om det var det problem så många har med ibook g3 (dvs svart skärm, konstiga grafiska fel... etc)

Någon som har en idé om vad som kan vara fel?

//Trinodia

Med 99% säkerhet kan jag säga att ditt Logicboard lagt av, dvs moderkortet.
Har du tur så omfattas din dator av den världsomfattande garantin, och du får det utbytt utan kostnad.

Läs vidare här

http://www.apple.com/se/support/ibook/faq/

  • Oregistrerad
  • 2005-03-06 13:00

Trist nog verkar det mer och mer som det.

Vi fick igång den ett tag och sedan började allt på skärmen att flimra grymt mycket. Efter omstart var skärmen svart igen, har kopierat över det vi vill ha kvar på den till vår iMac G5 via firewire läget (Vid detta tillfälle var skärmen svart igen...)

När vi var klara med detta så startade vi om datorn igen och då var bilden normal igen... skumt är det men vi får ta och ringa apple på måndag och se vad dom har att säga.

Serienumret på datorn är inom de gränser dom satt upp och modellen finns med i listan så tråkigt nog är det säkert så som du säger. (Men ändå tur i oturen att det inte kommer kosta något...)

Tack för svaret!

//Trinodia

Hade själv dessa symtom på min, den fick resa till Holland i tre dagar.
Nu fixas det nog i Sverige, hoppas du har nära till en Applereparatör

1
Bevaka tråden