Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Gratis" hemsida utan reklam??

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2005-03-05 19:48

Nu när Tiscali går ihop med Spray så kommer min webbsida att läggas ner som jag har på Tiscali. I abonemanget som jag hade på Tiscali ingick ett litet websidesutryme. Men nu när Spray tar över så har jag inget websidesutryme längre, men jag betalar fortfarande lika mycket. Det enda jag kan hitta på Spray kostar 29 kr/månaden, vilket jag inte vill betala av ren princip.
Nu undrar jag om det finns något bra gratissida utan reklam som är vettig?

  • Oregistrerad
  • 2005-03-05 22:02

Eller kör din egen server! Har du måttlig trafik så är det inget problem.
Gratis och hur mycket diskutrymme som helst. Använd DynDNS för pekning till din dator.

mvh
Lennart

  • Oregistrerad
  • 2005-03-05 22:35
Ursprungligen av tcastudios:

Eller kör din egen server! Har du måttlig trafik så är det inget problem.
Gratis och hur mycket diskutrymme som helst. Använd DynDNS för pekning till din dator.
mvh
Lennart

Jäpp, rekommenderas.
Och har man bredband som inte ger nytt ip ofta (jag har alltid haft samma dynamiska, är det två år nu?) så kan man hoppa över dyndns, no-ip och liknande…
Och vad kan bli mer lättadminstrerar än några mappar i hemkataloen (och några rader med pico i httpd.config om man vill ha mer späjsade funktioner).

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2005-03-06 16:50

Tack Elo för länken, jag kommer säkert att hitta ett bra hotel där.

Blev lite sur på Tiscali/Spray när man inte får samma för de pengar man lägger ut. Deras sammgående har orsakat en del problem för mig och min familj. Alla mailadresser upphör ju åxå och på Spray fanns det inga liknande att få tag på. Men det fixade sig (tack Goggle för det) nu har hela familjen Gmail och de lär väll överleva ett tag till.

Ska fundera på det där med egen server åxå om det här upprepar sig och nu när minin finns.

1
Bevaka tråden