Viktigt ! Glöm ej backup när du syncar!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nyss skulle jag kolla några grejer i Ical!
Och upptäcker till min fasa att vartenda möte förutom dom två senaste veckorna är borta!
Hela 2004 är borta och större delen av 2005!
Totalkris!
Detta måste ha skett när jag syncat ihop min P910i antagligen!

Men då sökte jag på hårddisken och upptäcker att gjort en export av hela kalendern den 3 mars!
Tack gode Gud för det!

Men nu blev man påmind om hur viktigt det är att ta backup på såna här grejer.
Själv så skickar jag även ett ex av backupen till företaget för lagring där utifall datorn
skulle totalkrascha!

Men hur det här har gått till har jag ingen förklaring till!

Men gör backup för allt i världen!

• Oregistrerad
  • 2005-03-05 17:38

Råkade ut för samma sak när jag synkade min T630 och min PB. Vet inte farför det hände.

Men genom att återställa till föregående synk (Enheter -> Återställ till senaste synkronisering...) fick jag tillbaka allt som det var innan.

Men en bra säkerhetsbakup är ju aldrig fel.

Bra tips , den där finessen kände jag inte till!

• Oregistrerad
  • 2005-03-21 23:41

Angående förlorad data

Inte helt säker, men fick samma symptom efter utfört ett script du rekomenderade tidigare angående rätta till syncningen mellan 900 o ical. Dels funkade ej scriptet för mig, samma problem fortfarande att anteckningar i kalendern försvinner o bara finns på datorn. Sen förlorade jag också alla mer än en vecka bakåt, men klok som en uggla hade jag tagit en backup. (inte så ofta).
Kolla om dina uppgifter kan ha försvunnit i samband med denna åtgärd.

Ps, du verkar ha bra koll på 900i o osx, vet du ngt program som kan backa upp anteckningar från telefon till datorn.

Kan man inte få ngn typ av liten forum del för 900i användare att byta erfarenheter utan att gå igenom hela mobilforumet?

Hej
Tyvärr känner jag inte till nåt program som kan backupa anteckningar.

Betr scriptet så måste man följa anvisningarna exakt.
Jag hade lite strul först men efter en omstart så funkade det!

1
Bevaka tråden