Mac räntefritt på avbetalning?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-03-04 17:32

Finns det någon butik som säljer Macar på räntefri avbetalning. Hur är det med OnOff, Siba, Elgiganten - och liknande butiker? De för inte Mac väl? *klura*

/Fredrik

• Medlem
  • Österåker
  • 2005-03-04 18:05

PC City gör det, finns i Infracity i Upplandsväsby och i Sickla.
Nu vet jag ju inte om du bor i stockholm, men men...

Kan bara tala för den egna butiken, men jag skulle bli förvånad om det är särskilt många som inte gör det.

• Medlem
  • 2005-03-06 01:34

Hur står det till i Göteborg då? Den enda butiken som jag funnit med räntefri avbetalning, och som dessutom för Mac är....SIBA. På MacForum är det väl något annat avbetalningssätt.

/Fredrik

japp på siba kan man beställa macar, ingen ränta om du skaffa sibakort men 45:- i avgift per avi å andra sidan e de nog lite dyrare i grundpris. skall upp o jobba där nu så jag kan kolla kolla in vilka priser som erbjuds...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-06 23:31

Jag hittar inga macar på siba?!
kan någon ge mig direkt länk

• Medlem
  • 2005-03-08 17:52
Ursprungligen av 509blkl:

japp på siba kan man beställa macar, ingen ränta om du skaffa sibakort men 45:- i avgift per avi å andra sidan e de nog lite dyrare i grundpris. skall upp o jobba där nu så jag kan kolla kolla in vilka priser som erbjuds...

Hej!

Vet inte om du fick min mail. Fick för mig att du jobbade på SIBA, men så kanske inte var fallet? I så fall måste du ju bara se till att ni börjar ta in Mini med. Försökte ringa till SIBA idag, men fick ej tag på rätt person.

/Fredrik

• Oregistrerad
  • 2005-03-07 08:49

Det går alltid att fixa "räntefritt". Men det blir dyrare för dig i slutändan. De kostnader man har som försäljare flyttas istället över till uppläggningsavgift, månadsavgift, you-name-it. Det finns inga räntefria lån i marknadsekonomier, Japan undantaget. Det är ingen som frivilligt skänker bort pengar till dig.
Be om att få två alternativ och jämför totalkostnaden när avtalet är slut, så ser du vad jag menar.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-03-07 10:50

Sedan finns det ju något som heter "time value of money", det kan ju hända att det är värt att i slutändan ha betalat lite extra för att slippa hosta upp en klumpsumma.

Sedan finns ju

Apple store, inte räntefritt då men inte så farligt mycket dyrare om du rappar på med inbet.

Men det är lite bökigt att handla på kredit där, men vet ju lixom inte hur man ska göra sedan finns det ingen att kontakta på Apple sverige för att fråga.

Det var ett himla bökandes innan jag kunde beställa min, hittade efter mycket letande en e-post till sv apple dit jag skickade mina funderingar, efter en vecka ringde jag till Irland o fick tala med en dam som skickade hem ansökningen, o datorn var hemma på drygt 2 v efter det.

När jag packat upp datorn o allt var klart fick jag ett mail från Apple sv (utan svar på mina frågor) men med en ursäkt på varför dom inte svarat, det var ju till stor hjälp

Men svarade vänligt att det redan står en ny dator här hemma o att dom kan fortsätta med sitt

Hur som haver byxan skaver, det var ett år sedan, kan ju fungera smidigare idag !?

1
Bevaka tråden