Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken mus använder du?

Tråden skapades och har fått 101 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Logitech MX700

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-05 00:23

logitech mouseman sensa

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2005-03-05 00:58

Inte orginal. Använder en Logitech First/Pilot Wheel Mouse

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-08-12 19:36
Ursprungligen av Marco:

Inte orginal. Använder en Logitech First/Pilot Wheel Mouse

Citerar mig själv eftersom denna tråd är återupplivad, och ovanstående inte är aktuellt längre.

Har kört med Apple Mighty Mouse sedan 2005-10-23, och är mycket nöjd med den.

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-03-05 01:39

Microsoft Wheel Mouse Optical + en av de enklaste Wacom-plattorna...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-03-05 10:54

Logitech MX500

Logitech trådlös

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-03-05 21:18

Logitech MX 1000 till PowerMacen och MX 500 till PowerBooken. Apple musen är bra till normalt användande men bristen på knappar, scroll och stabilitet gör att det blir jobbigt med spel...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-06 21:59

Hittade nån "Sweex Mouse Crystal Scroll Optical", verkade ganska B men det var den mus som var mest lik orginal fast med 2 knappar. Har nu fått hem den och den funkar helt OK, fast den lyser blått också...lite Dreamhack-varning över det hela...
Svart USB-kontakt förstör looken lite också

Finns det andra Mac-mus-kopia-2-knapp-scroll? Gärna med BT?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-07 00:10
Ursprungligen av DaWolf:

Hittade nån "Sweex Mouse Crystal Scroll Optical", verkade ganska B men det var den mus som var mest lik orginal fast med 2 knappar. Har nu fått hem den och den funkar helt OK, fast den lyser blått också...lite Dreamhack-varning över det hela...
Svart USB-kontakt förstör looken lite också

Finns det andra Mac-mus-kopia-2-knapp-scroll? Gärna med BT?

The Mouse BT från MacMice finns.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-07 08:59
Ursprungligen av ajaxx08:

The Mouse BT från MacMice finns.

Nice...70 dollar...kostar att ligga på topp
Dessutom slutsåld tilll 20 april...

  • Oregistrerad
  • 2005-03-07 11:04

The Mouse BT från MacMice .. bara använt den i 2dagar, hyffsat nöjd

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-03-08 17:36

nära orginal..:-P inte en mickrusoffft iaf..
har en snart trasig mx 700. den verkar ha börjat fetlagga lite titt som tätt.. mysko nog när jag koppla in den i min nya pb..?

Ursprungligen av conny.lundgren:

The Mouse BT från MacMice .. bara använt den i 2dagar, hyffsat nöjd

kan man köpa The Mouse BT från MacMice någonstans Stockholm?

/ Andreas

Senast redigerat 2005-03-09 08:37
  • Oregistrerad
  • 2005-03-09 13:02
Ursprungligen av archenti:

kan man köpa The Mouse BT från MacMice någonstans Stockholm?

/ Andreas

Jag beställde min från macoteket, så det borde gå att köpa den i deras butik.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-09 13:47
Ursprungligen av conny.lundgren:

The Mouse BT från MacMice .. bara använt den i 2dagar, hyffsat nöjd

Jag har den trådbundna versionen av The Mouse och är inte nöjd. Den är för hård och jag får ont i pekfingret av den. Jag tvivlar på att BT-versionen är så mycket annorlunda.

-Bosse

Microsoft Intellimouse. Stör mig dock väldigt mycket på den röda strålkastaren längst bak på musen, har aldrig fattat vitsen med den.

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Microsoft Intellimouse. Stör mig dock väldigt mycket på den röda strålkastaren längst bak på musen, har aldrig fattat vitsen med den.

Den är för att du inte ska bli påkörd bakifrån på lan.

  • Medlem
  • 2005-03-07 00:53

Blå Logitech optisk. Och styrplattan.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-03-08 21:16

Jag använder Orginal:

Apple Desktop Bus Mouse
Den som kom med till classicen, nästan lite kult över den.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-03-08 21:26

plattan på iBooken räcker bra! Det räknas väl som original.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-09 13:40

Jag använder en Logitech Cordless Mouseman Optical till min eMac och en Logitech MX500 till min PB. Kan inte använda apples mus längre. Saknar mitt scrollhjul och min tumknapp för mycket.

The Mouse. Ser ut som orignalmusen fast med scrollhjul och höger musknapp. Är helnöjd.

Jag använder faktiskt både och. Fast oftast (sågottsom alltid) använder jag en Logitech Mx500. Till min powerbook brukar jag köra med en apple-mus, när jag sitter vid skrivbordet med den. Dock går det bara korta stunder, för dels går den inte att få grepp om, dels hackar den sig fram, på samma yta som logitech-musen glider fram över.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-03-09 18:57

Original-Pucken

Har en lite udda teknik gissar jag:

Musen sitter på höger sida av tangentbordet och när jag använder applikationer där jag inte behöver tangentbordet så ofta, t ex när jag surfar, så använder jag vänster hand/arm lutande mot bordet med handen åt höger (lutar även högerarm mot bordet fast närmast kroppen). Sköter alltså en högermonterad mus med vänsterhand

En riktigt vilsam ställning och en överbelastad högerarm/hand får lite välförtjänt vila.

Ursprungligen av rana:

Musen sitter på höger sida av tangentbordet och när jag använder applikationer där jag inte behöver tangentbordet så ofta, t ex när jag surfar, så använder jag vänster hand/arm lutande mot bordet med handen åt höger (lutar även högerarm mot bordet fast närmast kroppen). Sköter alltså en högermonterad mus med vänsterhand

Kan man få en skiss på denna manöver?

Ursprungligen av rana:

Original-Pucken

Har en lite udda teknik gissar jag:

Musen sitter på höger sida av tangentbordet och när jag använder applikationer där jag inte behöver tangentbordet så ofta, t ex när jag surfar, så använder jag vänster hand/arm lutande mot bordet med handen åt höger (lutar även högerarm mot bordet fast närmast kroppen). Sköter alltså en högermonterad mus med vänsterhand

En riktigt vilsam ställning och en överbelastad högerarm/hand får lite välförtjänt vila.

För att inte få musarm så har jag musen på höger hand hemma och vänster på jobbet (jag är högerhänt). Tog en vecka att lära sig att använda vänster hand, nu märker jag ingen skillnad, känns helt naturligt.

Nästa steg är att bli lika vass på trackpointen med vänster som med höger.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-03-09 23:18
Ursprungligen av DeeJam:

För att inte få musarm så har jag musen på höger hand hemma och vänster på jobbet (jag är högerhänt). Tog en vecka att lära sig att använda vänster hand, nu märker jag ingen skillnad, känns helt naturligt

När jag sitter på tåget till jobbet åker jag framåt, men när jag ska hem åker jag baklänges. Känns jättekonstigt...

Skämt åsido..

Har Logitech 500, använder alla knappar som finns. Suvve med F9 + F11 på snabbknapparna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-12 01:40

Jag körde först en Logitech MX518, sen Mighty M med sladd och nu använder jag Mighty M utan sladd. Men stör mig på att pekaren laggar alltför ofta. Och kommer att återgå till MM med sladd. Har testat Logitech VX Revolution. Grymt skönt grepp och trådlös via RF med USB-mottagare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-12 02:22

Nekromantik, väcka en 2,5 år gammal tråd, illa illa.

Men men, nu när tråden är vaken så… Jag kör med en Logitech Cordless TrackMan Wheel, dvs en trådlös trackball. Jag växlade till den för snart sju år sedan när jag höll på att få musarm. Hade sanslös träningsvärk från tummen och upp mot armbågen första dagarna, men musarmskänningarna försvann och har hållit sig borta sedan dess. Den har varit nära att dö flera gånger, men lim och tejp har gjort att den fortfarande lever.

Bevaka tråden