Söker inläsningspenna, vad är bästa köpet?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är ute efter en liten smidig sak för att läsa in en mängd adresser från en bok.
Att scanna in sidan och bearbeta den med ett OCR-program är inget alternativ.
Har för mig att det finns något som heter C-Pen, men den finns väl inte längre?

Vad ska jag satsa på?

Visst finns det grejer, Applestore har ju
Applestore

• Oregistrerad
  • 2005-03-04 08:24

Länk till C-pen, som fungerar bättre än Irispen enligt min erfarenhet

http://www.cpen.com/

Ursprungligen av Dan:

Länk till C-pen, som fungerar bättre än Irispen enligt min erfarenhet

http://www.cpen.com/

Men är det en C-Pen som jag behöver då? Vad blir det för arbetsfil man får till datorn sedan?

C-Pen 10 är ett gott alternativ. Stendum, men stabil. Dressera den lilla knappen på pennan till att vara (Tab). Sätt sedan pennan mot papperet så trycks läskontakten in och Du läser in text dirent till textmarkören (genom att dra pennan över texten), var den nu står nånstans. Tabba Dig till nästa och gör om. Du kan dressera den att köra script genom att associera dem med den speciella musmatta som förljer med.

• Oregistrerad
  • 2005-03-04 12:40
Ursprungligen av jakoby:

Men är det en C-Pen som jag behöver då? Vad blir det för arbetsfil man får till datorn sedan?

C-pen 10 funkar mycket bra, du kör den genom ett program tex Word eller Textredigeraren, eller om det är adresser du vill ha in i adressboken så läser du in dom direkt där du sätter markören.

Ursprungligen av Pocahontas:

Visst finns det grejer, Applestore har ju

Hittade denna på AppleStore. Är det något att satsa på?
Någon som har erfarenheter???

.......................................................................................

Iris Pen Executive - Bildläsare i pennformat för professionella användare

Läser omedelbart in text, siffror, handskrivna siffror och streckkoder till din Mac.
Kan läsa upp till 1 000 tecken per sekund!

IRISPen Executive är en enastående, professionell bildläsarlösning i pennformat som gör det möjligt att direkt läsa in data till ALLA Mac OS X-program (t.ex. ordbehandlare, e-postprogram, databaser, kalkylblad, budgetprogram, etc.).

IRISPen Executive är kompakt och bärbar, och tar fem minuter att installera (plug-and-play). Eftersom den får ström via USB kräver den inget extra batteri, och det gör att den är enkel att ansluta till din bärbara eller stationära dator och att den går att ta med sig överallt!

Du behöver bara dra IRISPen Executive över den text du vill läsa in i ett program så kodas texten med en korrekthet på nära 100 %! Med hjälp av talsyntes kan du bekvämt lyssna på den inlästa texten. IRISPen Executive talar 6 språk: franska, engelska, spanska, tyska, holländska och italienska.

Funktioner och fördelar

Executive-versionen har unika och avancerade funktioner för att möta den professionella användarens behov:

• Läser inte bara bokstäver och andra tecken, utan också handskrivna siffror och streckkoder
• Läser upp informationen om du vill höra vad du har läst in
• Läser in flera rader innan den skriver in dem i det program du har valt
• Tillåter förbättring av bildkvaliteten för högre igenkänningsgrad
• Du kan öka igenkänningsgraden när du arbetar med tekniska dokument genom att aktivera specifika teckenuppsättningar
• Du kan ta bort eller ersätta fördefinierade tecken och lättare koda bokstäver, tecken och annat som upprepas.
• Punktmatrisläget ger korrekt igenkänning även i dokument av dålig kvalitet
• IRISPen Executive har svårslagna fördelar:
• Den är mycket enkel att använda
• Den är extremt snabb
• Den är otroligt korrekt
• Den är smart, bärbar och mångsidig

Systemkrav
• Mac OS X version 10.2 eller 10.3

Jag har förtydligat rubriken i ditt inlägg. Läs mer här:
http://www.99mac.se/forum/announcement.php?f=91

1
Bevaka tråden