Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inaktiva temp sensors?!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har precis lagt in temp monitor för att jag ville veta hur varm de olika komponenterna var i min nya PB 1.5GHz (nyaste versionen)

Programmet säger:

You should be aware that the current MAC OSX version does not trigger updates for the sensors listed below (alla sensorer utom HD:n listad) The readouts will only show the situation when the computer was started.
Other sensors and the cooling control of the system are not affected.

Är det såhär på alla nya PB? Går det alltså inte att få "live" info om tempen på datorn??!!
Eller är det något strul med mitt OS eller dator??

mvh
Erik

Det är ett problem med alla nya PB:s och den aktuella versionen av Temperature Monitor.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-03 22:32

Samma sak stod i den versionen jag laddade hem, men jag har inte haft några problem. Så det kanske mest är en disclaimer för att det KAN bli fel, inte att det absolut inte fungerar.

ändras alltså dina mätare?? om jag tittar på "history" blir det bara 5 raka sträck och en som åker lite upp och ner och det är hd:n...

Några ideér på vad jag kan göra?

/Erik

Det är just det som ska vara knas — att sensorerna enbart rapporterar in temperaturer vid uppstart och sedan behåller de värdena.

1
Bevaka tråden