Vilken Scanner?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag har nu kört OX X ett tag och tycker att det fungerar bra, jag har en scanner Epson 1250 Photo, det finns drivisar till X med bara för pappersskanning, photoadaptern,OCR går inte att köra.
drivisarna och programmen till OS 9 fungerar inte i classic läget, eller rättare så hittar inte OS 9 scannern, kanske nått inställningsfel men jag har inte löst, i X läget hittas skannern

Nåväl, tips på en billig och bra scanner med ocr, dia möjlighet för OS X ( eller hur OS 9 hittar scannern)

F

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-19 11:51

Ska du ha en ok scanner för dia utan att köpa en dedikerad neg scanner, är epson 4870 ett bra alternativ, jag kör den under osx. det är kanske inte den billigast men nu när 4990 kommit kanske den blir billigare. vad ocr beträffar tror jag man måste lägga ut en del för att det ska fungera smärtfritt. jag har gett upp det.

annars kan du kolla på epson.se där finns drivers till os X på engelska.

Ursprungligen av Ollster:

Ska du ha en ok scanner för dia utan att köpa en dedikerad neg scanner, är epson 4870 ett bra alternativ, jag kör den under osx. det är kanske inte den billigast men nu när 4990 kommit kanske den blir billigare. vad ocr beträffar tror jag man måste lägga ut en del för att det ska fungera smärtfritt. jag har gett upp det.

annars kan du kolla på epson.se där finns drivers till os X på engelska.

Jodå, jag har drivisarna till X, med de medföljande programmen för OCR mm finns inte för X, samt att de engelska är bara 1250, inte 1250 photo, så diaskannern som följde med fungerar inte.

Tack för tipset, skall kolla upp 4870

F

1
Bevaka tråden