Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns det nån som plockat isär en G4 Globe...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-03-03 10:52

Vad finns det egentligen för kablage i skärmens arm? Skulle det vara möjligt att förlänga kablaget lite och gömma själva Globen nån halvmeter bort?

Nån som gjort nåt sådant eller sett nån på webben göra nåt sånt?

har själv en globe 1GHz som en minimac. Anledningen var kvaddad skärm.

Kör en annan tft på skärmutgången och har aldrig haft en bättre dator!

En ganska ansenlig mängd tjocka och tunna kablar är det som går i armen, både signal och drift.
Men går gör det nog man bör väl ha lite is i magen och en portion elektronik kunskaper i benmärgen skulle jag säga. Kul tanke dock..

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-03-09 08:24

Visst skulle det vara lite coolt. Tänk en receptionsdisk med bara iMac-armar med skärm - eller varför inte en utställning av nåt slag...

Ursprungligen av MaickeMac:

har själv en globe 1GHz som en minimac. Anledningen var kvaddad skärm.

Kör en annan tft på skärmutgången och har aldrig haft en bättre dator!

En ganska ansenlig mängd tjocka och tunna kablar är det som går i armen, både signal och drift.
Men går gör det nog man bör väl ha lite is i magen och en portion elektronik kunskaper i benmärgen skulle jag säga. Kul tanke dock..

Vad kan du köra för upplösning på skärmen? Har för mig att iMacen bara stöjder skärm dubblering...

Har funderat på det också, men tvärtom; slänga ut datorn till server-duty och ha kvar skärmen, bygga ny snygg fot och koppla in den via DVI till annan dator.

I original ja, men det är inget problem att hacka den med samma hack som till iBooken.

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2005-05-07 18:50
Ursprungligen av Leftrustle:

I original ja, men det är inget problem att hacka den med samma hack som till iBooken.

Vilket hack?

Ursprungligen av zven:

Vilket hack?

Screen Spanning Doctor:
http://www.rutemoeller.com/mp/ibook/ibook_e.html

1
Bevaka tråden