Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hårddiskdata trådlöst

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Går det på något sätt koppla en hårddisk direkt till någon form av airport och komma åt datan där trådlöst? Alltså endast exvis en firewire hårddisk till en airport och hämta data därifrån från Powerbooken?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-02 15:03

Nej, det går inte. Netgear har en variant (wgt634u) som låter dig koppla en usb2-hårddisk till den. Jag har en sån, och det funkar dugligt. Har dock funderingar på att sälja den då jag funderar på att skaffa en mac mini snart. Är du intresserad, pm:a mig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-03-02 16:05

Det finns sk NAS-lagring, nätverkshårdiskar. Det var lite av en hype som kom av sig... Men nu börjar det dyka upp nåra produkter. Kolla t ex på macoteket.se - hårddiskar/lagring - nätverkslagring, priser från 2300:- ungefär.

Sök också på "nas" på forumet och du hittar en massa trådar om det.

Ursprungligen av rk:

Det finns sk NAS-lagring, nätverkshårdiskar. Det var lite av en hype som kom av sig... Men nu börjar det dyka upp nåra produkter. Kolla t ex på macoteket.se - hårddiskar/lagring - nätverkslagring, priser från 2300:- ungefär.

Sök också på "nas" på forumet och du hittar en massa trådar om det.

Tack, har tittat runt lite och hittat lite saker.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-03 15:33

Vi har en LaCie NAS på jobbet, den funkar sådär. Har visserligen stöd för AFP, men det är inte så bra.

1
Bevaka tråden