Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sony Ericsson K750 och W800

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sony Ericsson har släppt två läckra mobiler, K750i och W800. (De har även släppt två andra, men den här tråden är om dessa mobiler.)

K750i:
MobileBurn.com
Mobil.se

W800:
MobileBurn.com
Mobil.se

Radio-fan som jag är så tyckte jag det lät fräckt med RDS-radio i K750i.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-01 13:28

Och som vanligt går det inte att koppla in egna hörlurar. Inte ens på en mobil särskilt gjord för att spela musik, eller?

Ursprungligen av oskarrr:

Och som vanligt går det inte att koppla in egna hörlurar. Inte ens på en mobil särskilt gjord för att spela musik, eller?

Det går alltid med en adapter.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-01 13:47
Ursprungligen av Lundmark:

Det går alltid med en adapter.

Men finns det sådana adaptrar från SE? Är det inte bara hemmabyggen som finns att köpa?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-03-01 13:50
Ursprungligen av oskarrr:

Men finns det sådana adaptrar från SE? Är det inte bara hemmabyggen som finns att köpa?

En polar ehar en till sin P910 men han sa att den typ bara funkade till den, men det behöver ju itne vara sant.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-01 14:33
Ursprungligen av xtimmyx:

En polar ehar en till sin P910 men han sa att den typ bara funkade till den, men det behöver ju itne vara sant.

Tyvärr så är det nog det . . .

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2005-03-01 15:36
Ursprungligen av oskarrr:

Tyvärr så är det nog det . . .

om man kollar på SE produktsida för W800 så har dom ju ett tillbehör för att få RCA-utgång till telefonen(vore konstingt om de inte släppte en liknande med 3,5" plug?)

"
Förbättra möjligheterna med tillbehör
Ett kvalitetsheadset följer med telefonen. För ännu större musikupplevelse kan du ansluta W800i till stereon via musikkabeln MMC-60. Lyssna på, utan att missa ett enda samtal. Musiken avbryts automatiskt när du får ett samtal.
"

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&template=pp1_loader&php=php1_10245&zone=pp&lm=pp1&pid=10245

Ursprungligen av xtimmyx:

En polar ehar en till sin P910 men han sa att den typ bara funkade till den, men det behöver ju itne vara sant.

Nej, det är inte sant. Det man behöver är en 2,5 mm>3,5 mm-adapter. Dvs 2,5 mm hane för telefonen och 3,5 mm hona för valfria hörlurar.

Det fungerar med alla telefoner som har ett "vanligt" headsetuttag, och inget propriatary shiznit som kopplas in med andra slags kontakter. Samsung har t.ex. samma slags uttag. Jag har inte kollat hur det ligger till med nya Walkman-luren (varit upptagen idag), men om de begåvat telefonen med någon egen uppfinning för att koppla in lurar så har de verkligen klantat sig.

Självklart ska man kunna koppla in vanliga lurar till sin Walkman, och jag hoppas Sony insett det.

Ursprungligen av oskarrr:

Och som vanligt går det inte att koppla in egna hörlurar. Inte ens på en mobil särskilt gjord för att spela musik, eller?

whohoooo!!! den blir min när den kommer *super* fast man måste ändå ha nmån sorts adapter :/ http://premium.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=9122&sid=1

Senast redigerat 2005-03-06 21:11
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-01 14:55

Det där mobile-mode på w800 var fränt

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-03-02 00:16

Det blir till att köpa en 750 till mig och en 800 till frugan

K750i & W800 verkar vara ganska snarlika. Så här funderar jag:
• Om man vill avända den som MP3-spelare så skulle det ju vara trevligt med ett större minne än 512 MB. Lite trist att behöva betala extra för ett 512MB:s kort då. – Ett noll till K750i
• Hörlurarna till W800 är trevligare. Det är en variant på EX71 (och föregångaren EX70) – men oj vad mycket roligare det hade kunnat vara om jag fått koppla in mina existerande lurar i handsfree-micken. Det kanske finns någon teknisk begränsning där, jag vet inte. – W800 är bättre – Ett - Ett
• Walkman-namnet har en viss klang fortfarande – och att kunna stänga av telefondelen för att spara kräm kan ju vara bra nån gång. – W800 vinner.

Festligt (fast superkul) att telefonerna klarar MP3 och AAC, men inte Sonys egna ATRAC3. Tack för det.

Ursprungligen av Tiny Turtle:

K750i & W800 verkar vara ganska snarlika. Så här funderar jag:
• Om man vill avända den som MP3-spelare så skulle det ju vara trevligt med ett större minne än 512 MB. Lite trist att behöva betala extra för ett 512MB:s kort då. – Ett noll till K750i

ehhm det har du fått om bakfoten det är w800 du får ett 512 mb kort med i inte k750i....

Men läs vad jag skriver. Om jag vill ha ett "större kort än 512 MB" så måste jag köpa det separat. Kortet som levereras med telefonen kommer alltså inte användas. Då betalar jag hellre x kronor för telefon med 64 MB kort + y kronor för ett löst (stort) kort än x+z kronor för telefon med 512 MB kort + y kronor för ett löst (stort) kort.

Ursprungligen av Tiny Turtle:

Men läs vad jag skriver. Om jag vill ha ett "större kort än 512 MB" så måste jag köpa det separat. Kortet som levereras med telefonen kommer alltså inte användas. Då betalar jag hellre x kronor för telefon med 64 MB kort + y kronor för ett löst (stort) kort än x+z kronor för telefon med 512 MB kort + y kronor för ett löst (stort) kort.

Om telefonen stödjer större kort...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-03-06 19:53
Ursprungligen av Lundmark:

Om telefonen stödjer större kort...

Dem stödjer upp till 2GB men tror att man kan stoppa i 4GB oxå

Ursprungligen av Tiny Turtle:

Men läs vad jag skriver. Om jag vill ha ett "större kort än 512 MB" så måste jag köpa det separat. Kortet som levereras med telefonen kommer alltså inte användas. Då betalar jag hellre x kronor för telefon med 64 MB kort + y kronor för ett löst (stort) kort än x+z kronor för telefon med 512 MB kort + y kronor för ett löst (stort) kort.

oj då! sry läste nog lite hästigt :/

1
Bevaka tråden