Bra mobiltelefon för min Mac

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min kära Nokia 5210 har kastat in handuken, efter något ovarsamt handhavande över åren: tappa i golvet från loftsängen, hårdhänta studentikosa evenemang m.m.

Det jag är på jakt efter är en mobil med bluetooth, en (bra) kalenderfunktion som dessutom går att synka med iCal. Det är int ehelt fel om den tål lite tuffare tag.

Vad jag vet (o tro mig, jag kan ha fel) är SonyEricsson T610/620 bra, men hur bra pallar de synkronisering, och hur pass tåliga är de?

Några andra mobiler som håller måttet?

Synkningen med T630 var inga problem för mig. Synkade iCal och Adressboken med iSync utan problem. Använder en P900 nu och där fungerar synken hyfsat, fungerade bättre med T630

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-01 10:35
Ursprungligen av mrsandin:

Synkningen med T630 var inga problem för mig. Synkade iCal och Adressboken med iSync utan problem. Använder en P900 nu och där fungerar synken hyfsat, fungerade bättre med T630

Jag använder en p910i - tillsammans med iSync och ett program som heter e2Sync, som går loss på ett par hundralappar...

Fungerar utan ett problem (hitintills) -

Har fyra kalendrar i iCal, kontakter (3000) i Entourage - finemang

Jag skulle köpa en p910i igen om jag skulle välja idag

Har även Handyday i p910:an, vilket är en enligt mig lite smidigare PIM för denna mobil kostar typ 250 pixdaler

/Tangen

Ursprungligen av mysmartin:

SonyEricsson T610/620 bra, men hur bra pallar de synkronisering, och hur pass tåliga är de?

T610an är rätt tålig! Min T610 har varit med om det mesta, och efter drygt ett års slit och släng bestämde den sig för att ge upp, till förmån för en K700 (som för övrigt är en om möjligt ännu skönare telefon). men nu provade jag ett halvår senare och då kuggade T610an igång igen som om ingenting hade hänt, trots att den har varit både i väggar och golv ett otal gånger!

• Oregistrerad
  • 2005-03-01 11:53

Man kan sätta en tumregel, alla Sonyericsson-mobiler med bluetooth kan synkas med iSync, iCal vet jag inte. Sen så är det rek med SE då, vad jag uppfattat, så är de mer villiga att synkas med en mac t ex en Nokia. Jag har själv en T630 som jag kan rekommendera, och den är tålig, klarat ett halvår med min behandling, min förra Nokia 3510i klarade inte det
Ädiit: Sen så är rubriken lite rolig, vem ska din mac ringa, dig?

Min T610 har varit med i snart två år och har blivit tappad i marken ett flertal gånger och den fungerar perfekt fortfarande trots en spricka i dispalayen. (Skall byta till ett nytt orginalskal vid tillfälle. )
Synkningen fungerade toppen med min gamla PB G3 och med min WxxXP maskin, skall även ge mig på att testa på min nuvarande Linuxmaskin (Ubuntulinux).
Funderar på om jag skall köpa en ny mobil till sommaren (då även en ny PowerBook skall inhandlas), funderar då på SE K700i eller S700i, om det inte dyker upp något nytt från SE innan dess.

Är kanonnöjd med min T610!

• Oregistrerad
  • 2005-03-01 13:03
Ursprungligen av sbjihp:

Min T610 har varit med i snart två år och har blivit tappad i marken ett flertal gånger och den fungerar perfekt fortfarande trots en spricka i dispalayen. (Skall byta till ett nytt orginalskal vid tillfälle. )
Synkningen fungerade toppen med min gamla PB G3 och med min WxxXP maskin, skall även ge mig på att testa på min nuvarande Linuxmaskin (Ubuntulinux).
Funderar på om jag skall köpa en ny mobil till sommaren (då även en ny PowerBook skall inhandlas), funderar då på SE K700i eller S700i, om det inte dyker upp något nytt från SE innan dess.

Är kanonnöjd med min T610!

K750!

Ursprungligen av Halligalli:

verkar bli dyr.. när släpps den?

verkar bli dyr.. när släpps den?

2:a kvartalet i år, så det blir nog att slå till!

• Oregistrerad
  • 2005-03-01 16:16

Kan bara instämma med de andra som sagt att det fungerar utan anmärkning på både T610 och K700. Hade en T610 tills för några veckor sedan då den fick en ny ägare och jag fick en ny telefon av mig själv. K700 känns lite snabbare och är några strå vassare än T610:an. Båda är strålande telefoner när det gäller synkning och bluetooth styrning av datorn.

Salling Clicker är en helt klart stor imponeringsfaktor. Fast med K700:an är det överflödigt. Till den finns det gratis script ifrån Salling som gör styrningen möjlig. Dock är det inte lika bra som Salling Clicker.

så säg att valet ligger mellan t610 o 630, vilken skall jag välja?

• Medlem
  • Alingsås
  • 2005-03-03 08:27

Helt klart Z800 när den kommer snart

• Oregistrerad
  • 2005-03-03 09:30

t630 såklart.

det finns mycket bra gratis teman på zedge.no såg jag just. hittade flera tuffa apple-teman till min mobbe där.

• Oregistrerad
  • 2005-03-03 09:35

K700 såklart. Den är inte lika gammal som de andra modellerna. Du får ju radio, MP3 spelare och handsfree på köpet.

Ursprungligen av Gizz:

K700 såklart. Den är inte lika gammal som de andra modellerna. Du får ju radio, MP3 spelare och handsfree på köpet.

Jag håller med! .. är mycket nöjd med min K700i.

En grymt bra funktion är att den kan agera som Bluetooth tangentbord/mus vilket innebär att du kan kontrollera Mac'en utan att bränna batteriet på vanlig Bluetooth-aktivitet.
Man kan ganska enkelt göra egna "fjärrkontrollsprogram" som ger de knapptryckningar/kommandon du vill.
Tillsammans med andra gratisprogram kan man få "system-wide"-funktioner som kan köra scripts, starta program ge "Cmd-X"-kommandon etc.

1
Bevaka tråden