Ny mus MED sladd och tilt!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-28 18:07

Jag vill köpa en ny mus med sladd och tilt-funktion, alltså möjlighet att scrolla i sidled. Musen bör ha minst fem knappar. Har någon ett bra tips? Det verkar ont om den typen...

MS har en sån, heter väl nåt med Intellimouse Explorer och finns både med och utan sladd.

• Medlem
  • Danderyd
  • 2005-02-28 18:11
Ursprungligen av CEB:

Jag vill köpa en ny mus med sladd och tilt-funktion, alltså möjlighet att scrolla i sidled. Musen bör ha minst fem knappar. Har någon ett bra tips? Det verkar ont om den typen...

Varför vill du ha sladd? Jag har köpt en Logitech MX1000 och den har de funktioner du efterfrågar. Fungerar underbart bra. När batteriet är "trött" är det bara att ställa den i sin docka för att laddas några timmar (t.ex. över natten)...

• Oregistrerad
  • 2005-02-28 18:42
Ursprungligen av Krypto:

Varför vill du ha sladd? Jag har köpt en Logitech MX1000 och den har de funktioner du efterfrågar. Fungerar underbart bra. När batteriet är "trött" är det bara att ställa den i sin docka för att laddas några timmar (t.ex. över natten)...

Det är skönare med sladd, mindre krångel och billigare.

Intelli Mouse Platinum Tiltwheel ( 178 kr ) + FunC 1030 musmatta ( 300 kr )+ PadSurfers ( 55 kr ) = Otroligt skön config.

Den skönaste enligt mig

Laddar upp lite bilder senare ^_^

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-01 08:08
Ursprungligen av ihks:

Det är skönare med sladd, mindre krångel och billigare.

Intelli Mouse Platinum Tiltwheel ( 178 kr ) + FunC 1030 musmatta ( 300 kr )+ PadSurfers ( 55 kr ) = Otroligt skön config.

Den skönaste enligt mig

Nu blev jag lite nyfiken: varför betala 300:- för en musmatta? Vad är det med den som jag inte får med min noname reklammatta?

• Oregistrerad
  • 2005-03-01 08:49
Ursprungligen av steli:

Nu blev jag lite nyfiken: varför betala 300:- för en musmatta? Vad är det med den som jag inte får med min noname reklammatta?

Jag tror man kan hitta den billigare på nätet, köpte hos en lokal återförsäljare.

Func är en lyx, en noname musmatta kan mycket väl vara helt okej. Men med func får man antingen en enormt glidig yta eller en lite mer grovkornig yta, båda med stor precision. (vändbar).

Musmattan levereras även med ett clip, som man kan sätta fast i gummikroppen (som inte sitter ihop med den vändbara ytan), i clipet kan du kan sätta fast sladden till musen så den alltid sitter den ska och inte åker i vägen eller fastnar i något.

Jag köpte den efter att ha testat den hos en kompis som spelar mycket FPS spel, den var tydligen populär bland sådana och från början framtagen för spelare, jag köpte den dock bara för jag tycker det är enormt störande när musen hackar när man sitter i photoshop/illustrator och gör fin arbete (menar inte optiska hack utan när det blir så att musen lixom suger fast lite i ytan någon milimeter efter man stannat och sedan när man ska börja köra igen så lixom hoppar den fram 2-3 pixlar).

Sen gillar jag stilrena saker, och att den är stor, helsvart, glidig, gummerad (ligger alltid sitlla) var enligt mig värt några 100a. + att manfår med ett skal till den i plåt (haha) som iof säkert kostar mer att tillverka än musmmattan .

mvh, Victor

Ursprungligen av Krypto:

En mus utan sladd har ju ingen säkerhetslina som hindrar den från att åka ner i golvet ju.

• Medlem
  • 2005-02-28 21:22

En mus med sladd kan bli svanslös när man höjer och sänker bordet...

Don efter person då alltså.... eller var det skrivbord...

• Oregistrerad
  • 2005-02-28 23:05

Så, nu har jag fotat lite!

Tyvärr var belysningen lite kass, resultatet blev lite suddigt, men unsharp
mask fixade till det hela lite grann.

Detta är en helt underbar kombination som jag sa tidigare, och inte allt för dyr heller.

mvh, Victor

Senast redigerat 2005-03-01 08:55
  • Oregistrerad
  • 2005-03-01 07:41

Tack för tips! Jag vill ha sladd för att slippa onödig strålning.

Victor, vad är Padsurfers för ngt och kan man programmera de två sidoknapparna till vad man vill, tex ha en som programväljare?

• Oregistrerad
  • 2005-03-01 08:35
Ursprungligen av CEB:

Tack för tips! Jag vill ha sladd för att slippa onödig strålning.

Victor, vad är Padsurfers för ngt och kan man programmera de två sidoknapparna till vad man vill, tex ha en som programväljare?

Ja man kan ställa in vad alla knappar ska fylla för funktion, åtminstonde är det möjligt i Windows XP, jag har inte fått min mac ännu.

Padurfers fungerar som ersättare av dom små tassarna som sitter på alla möss orginal, för att den ska glida bättre, tillsammans med Func musmattan blir reslutatet mycket trevligt och garanterat hack-fritt, vilket jag tycker är väldigt skönt när man sitter och målar pixel för pixel inte allt för inzoomat.

mvh, Victor

1
Bevaka tråden