Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook G5 och iBook G5 inom ett halvår

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Källa: sammansatt av DigiTimes, januari 2005.

Taiwanesiska tillverkarna ASUS, Foxconn, Inventec och Quanta har presenterat sina produktionssiffror för tidningen Digitimes och råkade nämna iBook G5 och Powerbook G5.

Artikeln publicerades här under fredagen och innehåller uppskattade produktionssiffror för flera nya Appleprodukter inkl Mac mini och iPod shuffle. Intressant nog innehåller artikeln även produktionsdatum för Powerbook G5 och iBook G5. Enligt Digitimes kommer ASUS leverera cirka 100.000 iBook G5 per månad och Quanta ska leverera 30.000 till 50.000 Powerbook G5 per månad från och med andra kvartalet 2005.

ASUS tillverkar även iPod Shuffle och där beräknas produktionen nå upp till en halv miljon enheter per månad. Foxconn bygger nya Mac mini med en volym på över 100.000 enheter per månad.

Läs artikeln och kommentera i forumet!

Skrivet av: Martin Björnström

Läs mer:
http://www.99mac.se/?id=869

  • Oregistrerad
  • 2005-02-28 15:22

Verkar skumt med ibook G5 & p-book G5 samtidigt, men bra. Jag är skeptisk...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-28 15:55

Det här har väl varit uppe innan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-28 15:57

En och en halv månads fördröjning mellan att det postas på förstasidan och att det hamnar i "aktuella rykten"? Funkar inte så bra det här.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-28 18:25

Jag tror att det är ett stavfel bara...

Troligen stavfel och nåt skumt har gjort att detta rykte återpublicerats. Jag låser tråden.

1
Bevaka tråden