Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

uppböjda tangenter på min ibook

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-27 08:46

Jag tog för en tid sen loss tangentbordet för att sätta i mer minne, och när jag skulle sätta tillbaka det krånglade det en del, men till slut gick det. Medan jag höll på och lirkade med tangentbordet verkar det dock som att jag råkade böja upp escape och f12-tangenterna. De sitter fortfarande fast bra, men de står liksom upp lite grann, särskilt på den sidan som inte vätter mot resten av tangentbordet.
Finns det något jag kan göra åt det här? Det ser ju inte så snyggt ut och jag vill inte att tangenterna ska ta slå i skärmen (vilket de kanske inte gör iofs, men ändå)...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-27 10:29

Du kan ju alltid böja den rätt fast var försiktig. Är lite nyfiken hur det ser ut, skulle du kunna ta en bild

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-02-27 12:20

Jag har haft samma problem. Enkelt att lösa: böj åt andra hållet. Ta det lugnt, men det går att göra.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-27 20:26

Hade samma problem nyligen på samma ställe. Tangentbordet hade ej snäppt i på rätt sätt (vilket även ledde till att det fastnade). Prova lossa det och sätt dit det igen och se till att det går i ordentligt i nederkanten. Det är klurigt att få dit det bra. Mitt tangentbord buktar fortfarande upp ytterst lite i nedre vänstra hörnet, kanske blev lite böjt när jag bände loss det, går nog att böja till men det får vara, det märks knappt.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-27 21:01

tack för tipsen!
Jag ska försöka böja det rätt någon dag då jag känner mig modig...

1
Bevaka tråden