Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DI-624+ wlan dött

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har ett ganska konstigt problem med min DI-624+ router.
Wlanet har kajkat ihop helt, lampan lyser inte ens. Statusindikatorn på framsidan blinkar hej villt och wlanet vill sig inte. Jag har testat att reseta routern till orginal ett antal gånger. Alla utan framgång. Har även testat att sätta på och stänga av allt som har med wlanet att göra.
Allt annat fungerar fint på routern, det är bara wlanet som inte fungerar. Börjar tro att den har gått sönder. Fraktade med mig den när jag flyttade ner till australien, kan röntgen(x-ray) maskinen pajjat den? Nån som har nån koll?

.johan

  • Oregistrerad
  • 2005-02-28 14:55

"X-ray" maskinen kan inte ha sadat din router eller någonting annat.

Jag hade ett liknande problem och då var det Airport kortet i min dator som inte kontaktade routern. Då lyser ju inte heller lampan.
(Jag använder förövrgt en likadan)

Testa att kolla inställningarna på routern. Om du inte kommer in trådlöst kan du ju alltid kontkta den med en nätverkssladd. (192.168.0.1 är adressen).

Kolla så allt är som det ska vara där och starta om den därifrån.

Har haft massa problem med min också men det brukar lösa sig bara man pillar runt lite.

//Fiiz

Fungerar airportkortet i datorn? Antennen kan glappa om den inte är inskjuten ordentligt.

Provat att uppdatera firmwaret? Löste en del konstiga problem för mig...

J.

Med lite tur så är det en glapp antennanslutning som kan pillas på plats, men eftersom det är en D-link kan det lika gärna vara komponentfel. De har ju liksom inte gjort sig kända för att hålla världens bästa kvalitetsnivå om vi säger så...

1
Bevaka tråden