iBook + hög luftfuktighet = ?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-24 11:37

Det här kanske är en jättedum fråga, men har någon råkat ut för problem med sin iBook pga hög värme eller luftfuktighet? Jag ska eventuellt bo ett tag i Sydöstasien...kommer givetvis att ha med min dator (plus iPod), men man vill ju inte att den ska kollapsa pga fuktigheten. I och för sig kommer den mest att användas inomhus (med AC) men är det något man bör tänka på för att skydda den mot extrem värme osv?

Jag tror den är rätt tålig, men det finns förstås gränser. Själv har jag haft med mig iBooken in i simhallen på simtävling utan problem.

• Oregistrerad
  • 2005-02-27 01:30
Ursprungligen av *djärvhamster:

Det här kanske är en jättedum fråga, men har någon råkat ut för problem med sin iBook pga hög värme eller luftfuktighet? Jag ska eventuellt bo ett tag i Sydöstasien...kommer givetvis att ha med min dator (plus iPod), men man vill ju inte att den ska kollapsa pga fuktigheten. I och för sig kommer den mest att användas inomhus (med AC) men är det något man bör tänka på för att skydda den mot extrem värme osv?

Inga frågor är väl dumma, klart att det finns gränser. Att bada med den kan ju t.ex. te sig korkat... Hur som helst, tar man sig in på http://apple.com/se/ibook/specs.html så kan man läsa följande:

Temperatur vid användning: 10 till 35 °C

Temperatur vid förvaring: -25 till 45 °C

Relativ luftfuktighet: 20 till 80 % (icke-kondenserande)

Maxhöjd över havet vid användning: 3000 m

Maxhöjd över havet vid förvaring: 4500 m

1
Bevaka tråden