Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Val av mobiltelefon som klarar iCal

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hjälp mig välja en mobil telefon som klarar att synca iCal på Mac
Jag är okunnig och inkompetet (och ointresserad) när det gäller mobiltelefoner.

SonyEricsson T68i, T610, T630, K700, bara för att nämna några. Kolla på Apples hyemsida, avd för iSync, vilka som klarar av att synka med iSync. Många SE är det, men bara några få Nokia. För mig blev detta ett skäl till att överge Nokia. Dessutom ville jag åt Salling Clicker.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-02-24 00:19
Ursprungligen av leonardo:

SonyEricsson T68i, T610, T630, K700, bara för att nämna några. Kolla på Apples hyemsida, avd för iSync, vilka som klarar av att synka med iSync. Många SE är det, men bara några få Nokia. För mig blev detta ett skäl till att överge Nokia. Dessutom ville jag åt Salling Clicker.

SonyEricson funkar bra med macen som sagt. Själv kör jag Z600 med gott resultat. En poäng är att man kan välja, via iSync, villka specifika iCal-kalendrar som ska distribueras (bra om man t.ex. vill undvika "heldagsaktiviteter" typ namnsdagar som tar upp massa onödigt utrymme i mobilens enda kalender).

Kör en T630 och är helnöjd. Hemma synkar jag telefonen med blåtand sen synkas allt vidare till jobbdatorn via Internet. Känns som jag för första gången i livet har kolla på kommande händelser.

Hur då synka via internet?

Ursprungligen av Anders Täpp:

Kör en T630 och är helnöjd. Hemma synkar jag telefonen med blåtand sen synkas allt vidare till jobbdatorn via Internet. Känns som jag för första gången i livet har kolla på kommande händelser.

1. Hur synkar man hemma till jobbet via internet? Jag har OSX hemma och OS9 på jobbet, ska skaffa telefon...
2. Vet nån om det stämmer att jag måste uppgradera till OSX på jobbet för att kunna synka kalender och kontakter där?
3. Telefontips mottages tacksamt (blåtand och radio är enda kraven), hur snart kan SE K600i tänkas komma?

Ursprungligen av Anna Rygård:

1. Hur synkar man hemma till jobbet via internet? Jag har OSX hemma och OS9 på jobbet, ska skaffa telefon...
2. Vet nån om det stämmer att jag måste uppgradera till OSX på jobbet för att kunna synka kalender och kontakter där?
3. Telefontips mottages tacksamt (blåtand och radio är enda kraven), hur snart kan SE K600i tänkas komma?

1. iSync finns nog bara till OS X. Jag kör alltså iSync både hemma och på jobbet. Man kan ställa in att den uppdatera automatiskt varje timme. Centralen är mitt .mac-konto. Jag lägger in ett möte i jobbdatorn. Den synkar ut mot .mac. Datorn hemma mottager samma information nästa gång den synkar. Nästa gång jag är hemma åker även mobilen med. Jag kommer troligen att skaffa blåtandsadapter även på jobbet nu när jag börjat lära mig vad man mer kan ha det till.

Gör som Anders men tvärt om, har blåtand både hemma och på jobbet och bär synkdatan mellan dessa platser i telefonen(erna), kör omväxlande T68i och P800.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-24 23:10

Siemens S55 är väl lite till åren numera, men den funkar klockers och synkar kalender och adressbok utan problem via blåtand.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-12-28 22:36

Vilken telefon klarar ical ?

Vilka avancerade telefoner fungerar mot ical?

  • Medlem
  • 2006-12-28 23:13

Det beror på vad du menar med avancerade telefoner. Om du t ex räknar K750i till avancerad (har bluetooth, mp3spelare, radio, kalender mm) så finns stöd för denna i MacOS. Problemet är att med de allra senaste telefonmodellerna tar det ett tag innan Apple implementerar stöd för i iSync. Telefontillverkarna ligger mao hela tiden ett steg
före. Lycka till

Ursprungligen av Joelq:

Vilka avancerade telefoner fungerar mot ical?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-29 00:14
Ursprungligen av Joelq:

Vilka avancerade telefoner fungerar mot ical?

Hett tips är att kolla apples kompabilitetslista http://www.apple.com/macosx/features/isync/devices.html eftersom alla som stöds där (med undantag för några gamla nokior) också fumngerar med iCal om dom har kalendrar.

Ursprungligen av Joelq:

Vilka avancerade telefoner fungerar mot ical?

Jag använder en HTC TyTN med Missing sync och är fruktansvärt nöjd med resultatet. T.o.m "Födelsedagar" visas på samma sätt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-12-29 00:42

Tack, detta var mitt första inlägg på denna eminenta chat, godnatt.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-12-29 00:53

Med en smärre modifikation i en iCal-fil så fungerar tex. Nokia N73!

Ursprungligen av zulee:

Med en smärre modifikation i en iCal-fil så fungerar tex. Nokia N73!

Intressant för det är ett problem polaren har. Har du en länk till det?

Ja http://www.mactomster.de/archives/category/nokia/

Skänk gärna en slant till honom, han gör ett riktigt bra arbete.

Vill du betala (10 euro) finns även plugins hos http://www.novamedia.de/sync/index.html

Personligen synkar jag en Ipaq med min Mac. Det fungerar alldeles ypperligt tack vare "the missing sync" http://www.markspace.com/

Välj en telefon efter behov, vill du t.ex. ha en kalender så är den rätt anskrämlig i dom billigare telefoner.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-04 23:04

Bra jobbat Samsung! Inte en enda telefon på den listan.:mad:

Ursprungligen av Homy:

Bra jobbat Samsung! Inte en enda telefon på den listan.:mad:

Vet inte vad som är Samsungs andel i det där. Apple ser i varje fall inte ut att intressera sig ett dugg för Samsung.

Jag har fulhackat iSync och syncar min Nokia N80's kalender och adressbok via Bluetooth lätt som en plätt. As easy as 1, 2, 3...

Är smått sugen på htc's variant med inbyggd TomTom GPS. Men både jag och MBP'n är allergiska mot Windows Mobile.

1
Bevaka tråden