Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

htaccess php_value upload_max_filesize Fattar inte

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

(Jag är total nybörjare på det här med php så jag vädjar till er att vara tydliga i era svar . . . )

Jag har ett formulär på en hemsida. Besökaren kan ladda upp en fil när han/hon fyller i formuläret och klickar på "Skicka". Jag vill öka max upload file size till 6MB eller så. Jag vet att jag måste göra en fil som heter .htaccess som innehåller "php_value upload_max_filesize 6291456". Men jag fattar inte exakt hur jag ska göra denna fil (i TextEdit eller vad? och i så fall exakt hur? Spara med unicode?) Dessutom så blir filen "hidden" eftersom den börjar på en punkt . . . så den försvinner, ja ni fattar . . .

/Stefan Swales

Senast redigerat 2005-02-23 23:41

okej, tack. Jag kör GoLive CS och provade att göra detta som du sa. Jag provade både Mac OS Roman kodning på plain text och unicode 8. Sen drog jag filen och släppte på "Files"-fliken i Site fönstret, sen laddade jag upp filen. EFTER det så klickar jag på filen (på servern, under fliken "Publish server") och döper den till .htaccess - men det funkar inget.

Du skriver att jag ska döpa den NÄR jag laddar upp den. Vad menas med det? Vad gör jag för fel?

/Stefan Swales

någon sa att man kunde göra filen i terminalen med pico? Hur gör man det? Skulle det kanske lösa mina problem

/Stefan Swales
Choklad är gott!

Om du skriver "pico" i terminalen så startat du programmet pico (om det finns installerat). Då kan du skriva din textrad och sen spara genom att trycka ctrl-O och välja .htaccess som namn.

Se till att "stå" i rätt mapp när du gör det så filen sparas på rätt ställe.

(Nu tänker jag mig att du har möjlighet att logga in på ditt webbkonto med terminalen.)

nej, jag har provat både ssh och telnet men det verkar Loopia inte bjuda på.
Jag ska prova att göra filen utan punkt och ändra namnet när filen ligger på servern.

/Stefan Swales

näpp, funkade inte heller . . . detta är inte kul alltså.

/Stefan Swales

Ahh . . . nu ser jag i PHP-info att local_value ändrades men inte Master value. Hur göra?

/Stefan Swales

Stefan - kolla dina PM. Signaturer är inte tillåtet och jag har förklarat varför i ditt PM. Ev kommentarer kring signaturförbudet tar vi i "feedback" forumet.

Ursprungligen av Björnström:

Stefan - kolla dina PM. Signaturer är inte tillåtet och jag har förklarat varför i ditt PM. Ev kommentarer kring signaturförbudet tar vi i "feedback" forumet.

ehh . . . . orkar inte ens kommentera, jag accepterar ödmjukt och rättar mig efter reglerna. Ingen som har en lösning på mitt problem med .htaccess?

1
Bevaka tråden