Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

htaccess php_value upload_max_filesize Fattar inte

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

(Jag är total nybörjare på det här med php så jag vädjar till er att vara tydliga i era svar . . . )

Jag har ett formulär på en hemsida. Besökaren kan ladda upp en fil när han/hon fyller i formuläret och klickar på "Skicka". Jag vill öka max upload file size till 6MB eller så. Jag vet att jag måste göra en fil som heter .htaccess som innehåller "php_value upload_max_filesize 6291456". Men jag fattar inte exakt hur jag ska göra denna fil (i TextEdit eller vad? och i så fall exakt hur? Spara med unicode?) Dessutom så blir filen "hidden" eftersom den börjar på en punkt . . . så den försvinner, ja ni fattar . . .

/Stefan Swales

Senast redigerat 2005-02-23 23:41

okej, tack. Jag kör GoLive CS och provade att göra detta som du sa. Jag provade både Mac OS Roman kodning på plain text och unicode 8. Sen drog jag filen och släppte på "Files"-fliken i Site fönstret, sen laddade jag upp filen. EFTER det så klickar jag på filen (på servern, under fliken "Publish server") och döper den till .htaccess - men det funkar inget.

Du skriver att jag ska döpa den NÄR jag laddar upp den. Vad menas med det? Vad gör jag för fel?

/Stefan Swales

någon sa att man kunde göra filen i terminalen med pico? Hur gör man det? Skulle det kanske lösa mina problem

/Stefan Swales
Choklad är gott!

Om du skriver "pico" i terminalen så startat du programmet pico (om det finns installerat). Då kan du skriva din textrad och sen spara genom att trycka ctrl-O och välja .htaccess som namn.

Se till att "stå" i rätt mapp när du gör det så filen sparas på rätt ställe.

(Nu tänker jag mig att du har möjlighet att logga in på ditt webbkonto med terminalen.)