Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Security Update 2005-002

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns i Programuppdateraren nu.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2005-02-22 23:03

Jag vågar inte...

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2005-02-22 23:21

Från Programuppdateraren:

Citat:

Security Update 2005-002 delivers a number of security enhancements and is recommended for all Macintosh users. This update includes the following components:

Java Web Start
JavaPluginCocoa.bundle
JavaScriptCore
Core Java classes

For detailed information on this Update, please visit this website: http://www.info.apple.com/kbnum/n61798

12 dagars uptime åt h---te på PowerBooken... Typiskt.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-02-22 23:30

Uppdateringen funka hos mig.........än så länge...

Uptime..

Uptime på 12 dagar 22,45 timmar åt skogen på iBooken...

Jag vet inte om det hänger ihop eller inte, men min Airport har slutat fungera efter datorn (iBook 900MHz G3) kommer tillbaka från sömnläge. Jag måste numer starta om datorn för att hitta mitt nätverk igen...suck!

Skumt...

Körde en normal programuppdatering. Brukar alltid fungera. Den hittade security update 2005-002. Allt installeras, men optimeringen stannar av vid 10%. Sedan står allt stilla. Omstart. Mystiskt. Körde programuppdateringen igen, den hittade inget att uppdatera.

Hämtade uppdateringen som fil på Apple, körde den, samma problem. Optimeringen stannar efter 10%.

Sökte efter hjälp på http://discussions.info.apple.com/ - ingen påvisade samma symptom som i min cube.

E de nån som vet nåt användbart?

Johan

Facts: Cube 450, OSX 10.3.8

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 13:56

Kolla i Library/reciepts, testa att ta bort det senaste kvittot och kör sedan uppdateraren igen. Borde funka utan problem.

Gav upp..

Gjorde en "clean install" av Panther istället. Fick en snabbare burk på köpet...
Det var felaktig behörighet på flera ställen. Nyttigt att köra disk utility från CD'n innan uppdatering!
Tack för alla tips, bra att veta till en annan gång.
Johan

  • Medlem
  • 2005-02-25 18:07

Efter att jag har kört uppdateringen på 10.3.7 så tror datorn att systemet är 10.3.8. Mycket underligt.

Jag vet att uppdateringen inte har skett för detta system är mycket tystare än det system som jag kör 10.3.8 inställt med max processorhastighet.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 13:56

Om "optimeringen" inte funkar kan det vara behörighetsproblem (filerna kan inte bytas ut).
Som idé bara

1
Bevaka tråden