Quinn gamers rejoice!

Jag har haft en del kontakt med skaparen bakom Quinn, gett feedback på buggar och kommit med förslag på nya funktioner etc (tack till er som hjälpte till!). Nu kan jag glädja er mer att en ny version är på gång! Eftersom det funnits en hel del Quinn-spelare här så har jag blivit tillfrågad om det går bra att lägga upp en betaversion här för att han ska få lite feedback innan spelet släppts. Alla som är intresserade är välkomna att ladda ner nedan.

Hittar ni några eventuella buggar så går det bra att posta dem i tråden så skickar jag dem vidare. Obs, om ni har kommentarer/buggar, posta dem snarast! Detta är den sista betan och den skarpa versionen är inte långt borta.

Ladda ner Quinn 2.1 beta (1 MB)

Citat:

QUINN 2.1 BETA

This is a public beta version of Quinn 2.1. The final version will follow in a few weeks or even days. New features include:

- you can now watch other players’ boards when playing on the network
- a new feature allows quickly moving the current piece to the board’s left or right edge by pressing the move left/right key for longer than 0.2 seconds
- new “Repeat Last Game” command
- new option on servers to allows clients to connect, but not join the current game
- modified multiplayer rules
- now displays a message when a client was kicked off the server or the server closed or crashed
- you can now jump to the chat text field by hitting the tab key (except while playing)
- some visual refinements when starting network games with no garbage rows
- IP text field has been integrated into the network drawer