Företag som handlar med begagnade macar?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hittills har jag bara hittat tre stycken företag som handlar med begagnade macar, Datalänna, MacRoland och MacRent.

Är det någon som vet om det finns något eller några fler företag i Sverige som bedriver handel med begagnade Äpplen eller är de tre som står listade ovan dem enda?

Jag hittade den här länken på MacPekings hemsida:
http://www.macskroten.se/

Fyra stycken!
Kan det finnas ett femte företag?

Med tanke på att macar i regel har ett högt andrahandsvärde borde det väl finnas fler som ägnar sig åt att köpa in och sälja folks begagnade macar eftersom det som sagt rör sig om relativt mycket pengar?

Men får dessa firmor verkligen sina datorer sålda? När man ser att de begär 3950:- plus moms (=4 937.50) för en likadan maskin som man som privatperson inte ens får ut 2.000:- för så undrar jag om de verkligen säljer till dessa priser!?

Ursprungligen av Nilsanders:

Men får dessa firmor verkligen sina datorer sålda? När man ser att de begär 3950:- plus moms (=4 937.50) för en likadan maskin som man som privatperson inte ens får ut 2.000:- för så undrar jag om de verkligen säljer till dessa priser!?

Är det kanske som så att man visar upp höga begagnatpriser för att lättare motivera kunder till att köpa nytt i stället?

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-02-21 09:14

Med tanke på att man får en ny miniMac för 5000 kr så är priserna ofta sinnessvaga. begmac.se verkar dock vettiga med ca 2 kr per MHz. (mot miniMacens 4kr) Andra försöker att kränga begagnade G4/466 för samma pris som en ny miniMac?

Ursprungligen av DrBoar:

Med tanke på att man får en ny miniMac för 5000 kr så är priserna ofta sinnessvaga. begmac.se verkar dock vettiga med ca 2 kr per MHz. (mot miniMacens 4kr) Andra försöker att kränga begagnade G4/466 för samma pris som en ny miniMac?

Beror antagligen på att en G4/466 är betydligt mer utbyggbar än Mac Mini med dsp och grafikkort minnen och processoruppgraderingar m.m.

Ursprungligen av Simon Templar:

Beror antagligen på att en G4/466 är betydligt mer utbyggbar än Mac Mini med dsp och grafikkort minnen och processoruppgraderingar m.m.

Det skulle vara att man redan har dessa uppgeringar annars är det 3000kr för en 1.2GHz G4 och 1800 kr för ett ATI 9000 och då är man uppe i 10 000 eller så :eek:

Macdata säljer några begagnade Macar, vad sägs om en LC för 995kr?

Ursprungligen av Elo:

Macdata säljer några begagnade Macar, vad sägs om en LC för 995kr?

ouch! snacka om dålig koll på verkligheten. Lustigt, prissättningen har inget att göra med vilken maskin det handlar om. De tar lika mycket betalt för en LC475 som för en 7600 med G3-uppgradering. Priserna är dessutom (som det verkar) utan moms, iisch vad dyrt.

Ursprungligen av Elo:

vad sägs om en LC för 995kr?

Å herre jisses.. köper någon verkligen det?

1
Bevaka tråden