Mobil med egna hörlurar?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-19 23:28

Undrar om det finns någon mobil idag som kan spela radio, mp3-filer och som det dessutom går att koppla in egna hörlurar i?

Jag undrar även över överföringshastigheten...hade en 6230 förut men jag sålde den eftersom det tog typ 10 min att föra över en 3mb stor mp3-låt till telefonen via bluetooth. Det måste väl kunna gå snabbare?

Den där motorolan som apple samarbetera för att ta fram, kommer det bli den första itunes kompatibla mobilen eller finns det redan mobiler idag som går att använda med itunes?

• Oregistrerad
  • 2005-02-20 01:40

Nokia har släppt ett tillbehör som tillåter egna hörlurar. En 6230 + den adaptern + minnesläsare hade väl kanske vart något?

Annars går det ju att löda dit ett par vanliga lurar till ett vanligt headset.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-02-20 02:56
Ursprungligen av christianf:

Nokia har släppt ett tillbehör som tillåter egna hörlurar. En 6230 + den adaptern + minnesläsare hade väl kanske vart något?

Är det till deras gamla port (den runda) eller till den nya (avlånga med stift) för jag har letat efter en till den nya utan att finna någon.

• Oregistrerad
  • 2005-02-20 09:04
Ursprungligen av christianf:

Den enda adaptern jag vet är ADA-2. Den möjliggör egna hörlurar dock endast till 5110, så det är ju rätt värdelöst.
Jag kontaktade nokia i samband med att 6230 kom och då sa de att det inte går att koppla in egna...men men, nån slags lödning är väl kanske en lösning.

Problemet med att det tar hur lång tid som helst att ladda över låtarna kvarstår dock

• Oregistrerad
  • 2005-02-20 12:52

Jag skulle gärna vilja ha ett hifi-headset till mobilen, men än så länge är nog omlödda lurar enda lösningen.

Använder ofta mobilradion till att lyssna på ipoden genom itripen. Funkar bra, men jag är lite less på lurarna till sonyericssons headset

• Oregistrerad
  • 2005-02-20 12:57

Det har kommit en ny adapter, AD-15 heter den. Hittills står det att den bara stödjer 6681, men vad jag kan se är det samma typ av kontakt som sitter på övriga Nokiatelefoner.

Och det med överföringshastighet löses ju som sagt med en kortläsare.

• Oregistrerad
  • 2005-02-20 18:45

Men 6681 har inte släppts ännu va? å då kanske det är lika bra att vänta på sony ericsson:s walkman

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-02-20 18:50

Men den har ju itne symbian

• Oregistrerad
  • 2005-02-20 19:26
Ursprungligen av xtimmyx:

Men den har ju itne symbian

Men är det så jättebra då?

• Medlem
  • Nacka
  • 2005-02-20 19:01

Sharp 902 verkar ha möjlighet att koppla sina egna lurar till sig.

http://www.sharp-mobile.com/products/model.aspx?countryid=5&modelcountryid=127

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-02-20 19:30

Ja absolut. Jag skulle aldrig kunna ha en telefon utan Symbian.

• Oregistrerad
  • 2005-02-20 22:12
Ursprungligen av xtimmyx:

Ja absolut. Jag skulle aldrig kunna ha en telefon utan Symbian.

Varför?

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-02-21 18:14

Tänk dig en dator du inte kan installera någonting utan det enda du har tillgång till är kalender, miniräknare (och det vanliga). Visst finns det javaspel men hur bra är dom på en skala. Tänk dig också att sitta vid en dator där du bara kan ha ett program öppet samtidigt. Med symbian kan du ha alla program uppe samtidigt och minimera och sånt (alla kanske inte är att rekomendera då telefonen kan bli lite seg ). Det finns miljontals (va inte sur och tolka mig bokstavligt ) anledningar att ha symbian i telefonen.

1
Bevaka tråden