BRA alternativ till ipod?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-19 10:20

Först vill jag bara säga att jag har faktiskt sökt efter trådar men inte hittat exakt det jag vill ha. Men skulle jag ha missat så länka gärna till den tråden...

Jag undrar vilka mp3-spelare som fungerar med mac (kanske inte ett krav att de måste fungera med i tunes) samt är bra spelare. Finns det ens några sådana?

Förstår att de allra flesta föredrar ipod här på 99mac men det finns säkert personer som har andra mp3-spelare som de är nöjda med.

Tänker då främst på lite mindre mp3-spelare, alltså mindre till storleken (och tyvärr antar jag mindre för minnet) samt gärna modeller med radio eftersom jag ofta lyssnar på det...

Lista gärna modellerna!

• Oregistrerad
  • 2005-02-19 10:41

Alla spelare som är UMS (usb mass storage) och som skapar playlist efter innehållet funkar, om man kan tänka sig att vara utan iTunes (vilket jag inte skulle kunna).
Är oxå nyfiken på vilka inbyggda radiosar som funkar - och som funkar där man normalt använder en mp3-spelare (vilket har varit få på den tiden jag iddes bry mig om just det).

• Oregistrerad
  • 2005-02-19 11:29

Men finns det nån annan mp3-spelare än ipod som funkar med itunes?

Jag kopplade in en kompis Creative nåt 128 mb utan skärm i min mac o den dök upp i iTunes men tyvärr hängde den jävla apparaten hela iTunes. Jag drog in låtar via Finder sen istället.

iPod är väl väldigt konkurrenskraftiga i pris/prestanda om man inte kräver speciella finesser som den saknar, som radio? Själv struntar jag i radio. Dels är radioetern förstörd av alla reklamkanaler, och dels är risken för dålig mottagning stor i så små saker. Det är i alla fall min erfarenhet. Jag hade radio i min gamla fickstereo, det var ju en bra finess som man slantade upp en hundring extra för. Jag testade den ungefär en gång, sedan använde jag den aldrig mer.

Jag har ett speciellt krav, jag vill ha en mp3-spelare med inspelning i hög kvalitet, minst lika bra som en MiniDisc. Vad finns det då, om man inte vill pynta mycket mer och köpa någon ren PortaStudio-pryl?

såg i en affär här i malmö (teknikmagasinet på gågatan typ) - dom säljer alltså iriver 256 MB för 1295!!

Ursprungligen av el gringo:

såg i en affär här i malmö (teknikmagasinet på gågatan typ) - dom säljer alltså iriver 256 MB för 1295!!

Inte så svårt att satsa på iPod när man ser det.

Biltema, 128 Mb för 500 spänn. JoS tar 1000 spänn mer än Apple för 1 Gb-modellen, 700 mer på 512 Mb, och allt man får för det är radio. Det låter också som slutsatsen "köp en iPod i stället", och köp en penna med radio på Clas Ohlsson för 50:- som komplement.

• Oregistrerad
  • 2005-02-19 19:26
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Inte så svårt att satsa på iPod när man ser det.

Biltema, 128 Mb för 500 spänn. JoS tar 1000 spänn mer än Apple för 1 Gb-modellen, 700 mer på 512 Mb, och allt man får för det är radio. Det låter också som slutsatsen "köp en iPod i stället", och köp en penna med radio på Clas Ohlsson för 50:- som komplement.

Snyggt med en radiopenna!

• Oregistrerad
  • 2005-02-21 13:52

Jag letar efter ljus och lykta efter en spelare som har inspelning med god kvalitet och klarar av AAC, så jag slipper koda om alla mina låtar i iTunes. Verkar inte finns någon sådan än, eller känner någon här till en sådan?

I väntan på den ska jag nu gå och hämta min Shuffle på inLife...:)

Ursprungligen av Goka:

Jag letar efter ljus och lykta efter en spelare som har inspelning med god kvalitet och klarar av AAC, så jag slipper koda om alla mina låtar i iTunes. Verkar inte finns någon sådan än, eller känner någon här till en sådan?

I väntan på den ska jag nu gå och hämta min Shuffle på inLife...:)

Jag kräver inte ens AAC, bara den har inspelning med bra kvalitet, minst line in i 44 kHz och 16 bitar. Omkodning i iTunes går på ett kick, så den får spara i vad som helst (utom WMA förstås).

• Oregistrerad
  • 2005-02-21 16:36

Farsans Creative funkar perfa med mitt iTunes. Drog in en massa låtar på den igår och det gick hur bra som helst. Han har en V200 1Gb.

...ja, en vit.

• Oregistrerad
  • 2005-02-21 17:29
Ursprungligen av petsematary:

Farsans Creative funkar perfa med mitt iTunes. Drog in en massa låtar på den igår och det gick hur bra som helst. Han har en V200 1Gb.

...ja, en vit.

Wow! snygg spelare med radio och stöd för itunes, låter ju perfekt!

• Oregistrerad
  • 2005-02-21 17:49
Ursprungligen av oskarrr:

Precis som iPod, låter som en riktigt stor konspiration av Apple, hjälp!

• Oregistrerad
  • 2005-02-21 18:22
Ursprungligen av oskarrr:

Måste citera mig själv här. Hittade en ännu bättre spelare
http://dapreview.net/comment.php?comment.news.1086

har ju iofs inte släppts än men den verkar ju grymt trevlig. Jag vet inte varför men jag har alltid gillat sony...känns som kvalitetsgrejer

1
Bevaka tråden