Maximal bildyta i TV-out?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla glada mac-ägare!
Jag undrar om det är någon som upplever ("problemet") med att man måste ställa in "maximal bildyta" varje gång man kopplar datorn till TV :n? Kan det vara så att Apple förutsätter att man skiftar mellan olika TV-format (wide screen, regular o.s.v.) lite då och då, och därför inte vill ge användaren alternativet att spara dessa inställningar? Jag hade tyckt det varit skönt att kunna ha detta som standard varje gång jag kopplar datorn till TV:n. Några kommentarer eller svar?
Ha en grym helg!

Senast redigerat 2005-02-20 14:18
  • Oregistrerad
  • 2005-02-20 12:31
Ursprungligen av Bodhisattva:

Hej alla glada mac-ägare!
Jag undrar om det är någon som upplever ("problemet") med att man måste ställa in "största möjliga bild" varje gång man kopplar datorn till TV :n? Kan det vara så att Apple förutsätter att man skiftar mellan olika TV-format (wide screen, regular o.s.v.) lite då och då, och därför inte vill ge användaren alternativet att spara dessa inställningar? Jag hade tyckt det varit skönt att kunna ha detta som standard varje gång jag kopplar datorn till TV:n. Några kommentarer eller svar?
Ha en grym helg!

Oftast är inställningarna kvar från gång till gång, men ett par gånger har inställningarna gått över till standard, d.v.s. inte maximal bildyta, och någon gång även till fel tv-standard. Har dock vart så sällan så att jag inte behövt fundera över det.

1
Bevaka tråden