Första inlägg; snart "switcher", men velar bland PowerBooks

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-17 17:45

Hej på er,

99mac verkar vara ett toppenforum för både newbies (heter man så i mac-världen?) och veteraner.
Har läst mycket och samtalsnivån är schysst och info-utbytet stort, och faktiskt givande
för en förstagångskonsument av Apple.

Min första dator (minns ej när, men någon kan säkert tidsbestämma det...) var
en ZX Spectrum (tror jag den hette) -- har ni aldrig knappat på en keyboard med suddgummitangenter så ska ni ALDRIG kritisera dagens tangentbord
Därefter Commodore 64, Amiga 500, Windoze PC och faktiskt Linux (Mandrake).
Ganska vanlig bakgrund häromkring, kanske?

Bestämde mig nu för en Apple/MacOsX.
Det var väl snacket kring MacMini som fick mig att slå upp ögonen.
Gick in på det lokala Macoteket för att slå till på en iBook, men blev övertalad att
köpa en PowerBook - den skulle komma i nu version, och jag kunde köpa den gamla PB 12" för
samma pris som den iBook 14" som jag hade tänk köpa.

När jag väl bestämt mig för PB ("2004-versionen") så vill jag nu självklart/istället ha senaste ("2005-versionen").

Jag velar dock hemskans (!) mellan PB 12" och PB 15".
Combo/SD är inte heller helt klart, men jag har aldrig haft behov av DVD-R, och på
jobbet har vi en extern DVD-R som jag kan låna.

Återkommer säkert i någon annan diskussion/tråd om en Mac-novis första intryck.
Av en PowerBook. 12" eller 15" ? Vem vet.... några råd?

== hego ==

• Medlem
  • Mjölby
  • 2005-02-17 18:27

Trots 15 år med Mac känner jag mig som en nybörjare på många områden. Den enormt snabba utvecklingen bidrar förstås till det. Förutom alla personliga tillkortakommanden. Och så finns det ju människor som gör annat än att bara häcka framför sina datorer.........

Själv har jag bra många gånger varit ett knapptryck från att bli en PB 12''-ägare. Liten och smidig, robust, inget onödigt i och med en förhållandevis liten prisskillnad till en motsvarande konfigurerad iBook.

Det finns fö en massa trådar med Powerbook-innehåll. Sök på bara och du ska få höra massorna dela med sig av sina erfarenheter och allmänna tyckanden.

Välkommen till 99Mac förresten.

1
Bevaka tråden