Uppmärksammade att jag nu varit medlem på 99mac i snart tre år och postat över 700 inlägg. Jag var uppe i en bra bit över 1 000 inlägg förut, men när Björnström kapade inläggen i Livsstilsforumet från den totala sammanräkningen så dök jag ner många hundra inlägg, men det var ett bra beslut ändå tycker jag.

Jag blev medlem tack vare att en kompis tipsade mig om det förträffliga med 99mac, han själv är inte det minsta aktiv här, men jag blev fast och har varit med om ganska många förändringar nu genom åren.

Många ser en rivalitet mellan dom olika Mac-forumen i Sverige som MacNytt, Macfeber och 99mac, men personligen struntar jag i det. Jag hänger mycket på 99mac och läser trådar, även om jag inte skriver lika mycket längre, men jag hänger mycket på MacNytt både på webben med framförallt på IRC-kanalen #macnytt. Jag trivs överallt.

Till vardags jobbar jag om originalare i Falun och har ett genuint Mac-intresse. Jag är ingen djupgående tekniker, utan är mer tagen av fenomenet kring Macintosh och Apple. Äger en Powerbook Titan 667 Mhz och jobbar med en Dual 2 Ghz G5 på jobbet. I övrigt har jag en 3G iPod 20 GB och även det nyaste tillskottet iPod shuffle 512 MB som jag inhandlade endast två timmar efter lanseringen, detta eftersom jag var på plats i San Francisco på MacWorld Expo.

I övrigt finns det nog inte så mycket intressant att säga om mig. Jag jobbar och sliter för det mesta och där emellan försöker jag vårda min kropp genom att träna och leda spinning. Dessutom planerar jag att bygga upp min datorpark hemma med en Powermac G5, en Mac mini samt en begagnad Powermac G4 som server i garderoben.

Håll fanan högt!