Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac testar realtidschat

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sedan ett par dagar testar vi att använda iChat för en betydligt snabbare version av 99mac

Om du använder iChat behöver du bara klicka på iChat i menyraden för att logga in i vår chat, just nu finns ett tiotal medlemmar inloggade. Tanken är att den ska vara tillgänglig dygnet runt för den som har frågor eller vill prata med andra medlemmar.

Detta är en testperiod, finns inte intresset tar vi bort den igen.

Om länken inte fungear gör du så här:

1. Starta iChat. Välj arkiv -> gå till chat (fungerar även med kringla-G)

2. Vår chat heter "nioniomac"

3. Nu bör du få upp vår chat full av 99mac:are.

Glöm inte att välja "visa namn och bilder" enligt exemplet nedan:

Logga in nu och säg hej. Om du gillar konceptet, har annan feedback eller direkt ogillar vår chat får du gärna kommentera nedan!

Hur ska ni kunna välja att "ta bort" ett chattrum på iChat?
Om inge är inne på "nioniomac" och jag loggar in där så skapar ju jag det chattrummet...

Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Hur ska ni kunna välja att "ta bort" ett chattrum på iChat?
Om inge är inne på "nioniomac" och jag loggar in där så skapar ju jag det chattrummet...

Man kan ju ta bort länken på sidan och sluta med att "officiellt" skriva om rummet.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-17 15:22

Trevligt

Om det inte fungerar då ni trycker på länken så är det för att ni inte har iChat igång. Starta helt sonika iChat och tryck sedan på länken.

jag har faktiskt saknat detta! sitter på jobb nu och har inte iChat där (windows) men kommer använda det hemma! mycket bra när det är Keynote's!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-17 17:05
Ursprungligen av el gringo:

jag har faktiskt saknat detta! sitter på jobb nu och har inte iChat där (windows) men kommer använda det hemma! mycket bra när det är Keynote's!

snarare mycket dåligt eftersom det maximat kan vara 25 personer i ett iChat rum. Och dessutom kan ingen moderera det.

Kom till os i #mac.se på Efnet (irc) istället

Har hittat lösningen på problemet med att Adium öppnas upp. Intresserade kan kolla här:
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=67279

Har aldrig förstått tjusningen med IRC iofs. Vilket oändligt brus av tjatter. Typ som Lunarstorm fast live.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-18 00:36

Ni får inte plocka bort det innan jag har fått min PB 12"

det kan hända irc är "bättre" - men detta är i alla fall ett alternativ...

stämmer det att man "bara" kan var 25 stycken samtidigt?

Har det hänt något?
Jag tycker fortfarande det är en bra idé, dock tycker jag inte att man ska räkna med att det går fort att folk trillar in, sånt tar oftast ett ganska bra tag, men sen när det kommer igång så gör det det på riktigt och håller i sig... Det är iaf min erfarenhet med IRC.
Man skulle inte kunna göra en IRC-kanal kopplad till istället, eftersom alla inte kör AIM? (och det är lättare att gå ut på IRC via java-chat än att meckla med AIM).

Kom igen nu! Give it another try!
jag skulle iaf hänga där jämt!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-16 20:50

Jag med - ge oss 99.se Live nu!

Ursprungligen av boris91:

Jag med - ge oss 99.se Live nu!

Om du syftar på på iChatrummet så är det ju bara att gå in där så blir det aktivt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-16 21:45
Ursprungligen av Kristofer:

Om du syftar på på iChatrummet så är det ju bara att gå in där så blir det aktivt.

Jag tänkte mera på någon sorts inbyggd chattklient på 99.se, där man kan se trådar och inlägg skapas och uppdateras löpande. Fast den funktionen kanske ändå kommer, så småningom.

Ursprungligen av boris91:

Jag tänkte mera på någon sorts inbyggd chattklient på 99.se, där man kan se trådar och inlägg skapas och uppdateras löpande. Fast den funktionen kanske ändå kommer, så småningom.

Men det har ju inte nämnts i tråden?

Det brukar ju vara viss aktivitet i chatrummet när 99.se är nere och under keynotes, men inte så mycket mer.

Problemet med IRC är väl att det brukar bli rätt mycket offtopic, och skall det vara en IRC-kanal i 99.se:s regi så bör den ju vara rätt hårt modererad.

Annars finns ju som sagt alltid #mac.se på efnet för den som vill.

Men vadå, vad är problemet med att det är OT i chatten?
Poängen är väl att vi lär känna varandra bättre genom att prata om annat än bara mac också?

Jo, mac.se kanske man skulle titta in på...
Men efnet?

1
Bevaka tråden