Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Export/import från/till ny dator

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-17 11:38

hmmm...

jag vet att denna information finns att tillgå med lite pyssel från sökmotorn på sidan. Men jag väljer att posta de här eftersom jag vill å en vän´s vägnar ha det samlat....

fråga:

En fd kollega till mig har flytt sthlm, flyttat till älmhult för att arbeta för ingvar -hur som hon hade ett digert iTunes bibliotek i arbetsburken här, knasig ryskmusik etc (bara 4 g, men unika 4gb)

hon sitter idag på en ny dator i Älmhult, samma lika dan 15 Powerbook, samma samma....

Fråga:

Exportera filerna, bara bränna ett par CD skivor från Finder med MP3:or, inklusive filen
som berättar vad allt är vart den nu ligger ??

importera, lägga alla MP3:or i iTunes mappen på den andra datorn, radera befintlig fil i iTunes mappen som berättar vart alla filer finns, och ersätta den med den från datorn här i Sthlm,

Har jag fattat ??

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-17 15:15

? - sorry me stressad hon kommer i morgon Em till kontoret,
å hon e ryska - bäst att vara snäll...

/Tangen

Lägger du in allt i samma ordning som det låg borde den inte protestera. Men jag vet inte. Om det skiter sig får du väl importera allt från skivorna. d.v.s. du drar mapparna över från skivan till iTunes (programmet) och ser till att innan dess ha kryssat för rutan att kopiera till biblioteket. Borde gå på nåt sånt sätt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-18 02:47

Precis, släng över allt som ligger i iTunes-mappen i samma ordning som det låg på gamla datorn, det funkade för mig för ett tag sedan. Vad jag är osäker på är om jag också kopierade över iTunes' .plist-filer (ligger i Bibliotek/Preferences, en sisådär 3-4 st). Ta med dem för säkerhets skull och be kollegan lägga dem på motsvarande ställe i nya datorn.

Annars har du förstås valen "Exportera spellista..." och "Exportera bibliotek..." i Arkiv-menyn i iTunes. Jag vet inte vad det genererar för något, kanske en mapp (som du i så fall ändå får dela upp på cd-plattorna om det är 4 gb). Kan du inte bränna en dvd istället?

Tror för övrigt att jag vet vem din f d kollega är, haha. Du har PM!

/Niklas Z

  • Oregistrerad
  • 2006-10-14 22:51
Ursprungligen av Zache:

Annars har du förstås valen "Exportera spellista..." och "Exportera bibliotek..." i Arkiv-menyn i iTunes.

"Exportera spellista..." skulle jag behöva, men kan inte hitta denna funktion i iTunes 7? Är den borttagen?

En av mina medarbetare har bytt dator, men får inte med sig spellistorna. Hur gör man?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-21 15:57

Jag vill få över all min musik från min gamla iMac till min nya 24". Att flytta mp3-filerna är väl inga problem i sig men all fakta hur många gånger låtarna är spelade osv är ju kul att få med. Och spellistor osv. iTunes 7.5 på senaste macen och 7.4 på den äldre.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-11-22 07:59
Ursprungligen av Grandy:

Jag vill få över all min musik från min gamla iMac till min nya 24". Att flytta mp3-filerna är väl inga problem i sig men all fakta hur många gånger låtarna är spelade osv är ju kul att få med. Och spellistor osv. iTunes 7.5 på senaste macen och 7.4 på den äldre.

Kolla dessa sidor:
http://www.ofzenandcomputing.com/zanswers/317
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300173-sv
http://hifiblog.com/past/2006/05/11/howto-move-your-itunes-music-while-preserving-library-data-when-you-dont-let-itunes-manage-your-music-library/

1
Bevaka tråden