Ny Powerbook snart igen?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej hej
Jag funderar på att köpa en 15" powerbook. De nya modellerna kom väl för itne så länge sen? Jag läste i nån tråd att nån trodde att det skulle komma "nya" uppdaterade powerbooks i typ mars.. kan det verkligen stämma? skulle det gälla G5 då eller?

Sen undrar jag också om det är nån som vet när Tiger dyker upp. Borde man vänta så att man får med det eller vad rekommenderar ni?

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-17 09:31

finns en del trådar om det, den nya pb kom den 31/1 så det är ganska nytt de första som beställde börjar få sina nu.. det mesta tyder på att det tidigast kommer nya tills juni..
tiger kommer "nästan garanterat" runt juni så det är en stunds väntan i så fall...

De nya modellerna har i stort sett precis börjat levereras, jag beställde en 15" samma dag som de lanserades och fick den levererad i måndags. Så att hoppas på en uppdatering redan i Mars är nog att hoppas på för mycket.

En gyllene regel vid inköp av maskiner är att man ska köpa vad man har behov av när man har behov av det. Det vill säga, om du klarar dig med den maskin som finns idag ska du inte vänta till imorgon.

Samtidigt ska man vara medveten om att den maskin du köper (när du än köper den, vare sig det är en G4 eller G5) är gammal i stort sett samma sekund som du packar upp den ur kartongen.

Är det surt att behöva köpa en G4 för att sedan se en G5:a eventuellt lanseras i sommar? Och är det lite kymigt att behöva betala för OSX Tiger för att man fick med Panther till sin nyköpta maskin?

Absolut, men om du har ett behov av en ny bärbar maskin så finns det ju egentligen inget som är mer värt än att ha en sådan så fort som möjligt.

Du kommer knappast bli missnöjd med din nya PB G4 med Panther men möjligen kommer du att snegla lite avundsjukt på nästa generations PB... men det kommer du att göra oberoende av om du väntar en generation eller ej. Det kommer alltid bättre maskiner och bättre OS-versioner.

Det är bara mina ¢2

1
Bevaka tråden