Apple och kundservice

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-02-15 11:17

Jag vet inte, men jag tycker nog att det här var lite svagt av Apple.

Skickade ett mail till Apple där jag frågade om dom bara har de powerbook-modeller som finns i deras "applestore" eller om det finns möjlighet att köpa "äldre" modeller (15" 1,33 GHz).
Efter ca två veckor fick jag svaret:

"Bästa Magnus Campanello

Tack för att du har kontaktat Apple Store.

Efter att ha läst ditt meddelande, har vi fastställt att din fråga faller utanför ramarna för den typ av assistans som Apple Store ger via e-post.

Om du vill ha mer ingående information om Apples produkter besök adressen http://www.apple.com/se/ bla bla bla bla bla... å bla bla bla bla...

Med vänlig hälsning
Jennie

Apple Store Europe"

__

Kunde dom inte bara sagt något i stil med: "Ja, det finns men det är inte mig du skall prata med. Ring följande nummer för att få mer information" eller "Nej, det finns inte".
Jag fick inte ens ett telefonnummer - bara en länk till apple.se

De har uppenbart en standardsvarsknapp. Inget konstigt med det, de får säkert en hel del skumma frågor i mail och har inte tid att skriva personliga mail som svar. Ett personligt svar får för övrigt många som skriver skumma mail att vilja inleda en längre epostkorrespondans, vilket tar ännu mer tid. Får de hela tiden samma standardmail i retur så ger de snart upp...

Ja, jag inser att svaret var särskilt malplace med tanke på just din (fullt berättigade) fråga, samt att jag är cynisk. Men men...

• Medlem
  • Borås
  • 2005-02-15 12:51

Jag tycker du ska börja messa med dem o lyfta det till någon högre idiot. Lika bra det, så där får det inte gå till. Jag jobbar själv med liknande frågor, men är även konsument, och det där var något av det dummaste jag sett på länge.

• Medlem
  • Växjö
  • 2005-02-15 13:23
Ursprungligen av rAWTAZ:

Jag tycker du ska börja messa med dem o lyfta det till någon högre idiot. Lika bra det, så där får det inte gå till. Jag jobbar själv med liknande frågor, men är även konsument, och det där var något av det dummaste jag sett på länge.

Ja, man kan ju undra vilken "typ av assistans" dom ger via e-post om dom inte ens kan svara "ja" eller "nej" på en sådan enkel fråga.

Jag uppfattar att de har svarat nej på frågan. Dvs, finns inte på sidan -> finns inte att köpa.

• Medlem
  • Borås
  • 2005-02-15 13:25
Ursprungligen av Hallon:

Ja, man kan ju undra vilken "typ av assistans" dom ger via e-post om dom inte ens kan svara "ja" eller "nej" på en sådan enkel fråga.

Typ

1
Bevaka tråden