Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vågar man köpa beg. 17" studio display (TFT)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2005-02-14 21:14

Har funderat på att köpa en beg. qucksilver med 17" studiosdisplay.
Om man kollar några trådar så talas det ju om problem på vissa med bakgrundsbelysnigen.
Är det nå't att satsa på, eller ska man köpa en ny skärm med garanti(+ macmini)?
(Vad ska man ge för ovanstående Apple-skärm)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-14 22:59

Jag har köpt två såna skärmar vid två skilda tillfällen och är nöjd. Visst, de är inte perfekta, den ena har en död pixel och en levande (en sån som lyser med en färg hela tiden) och den andra skärmen är en aning kantstött i plasten, men sånt kan jag leva med. Jag satte ekonomi och Applemärket framför ny-och-perfekt.

Skärmarna verkar stå i 2500-4000 kr beroende på skick, så visst kan du få en ny hygglig skärm för samma peng.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2005-02-15 01:04
Ursprungligen av macce:

Skärmarna verkar stå i 2500-4000 kr beroende på skick, så visst kan du få en ny hygglig skärm för samma peng.

Jag kan tycka det är bättre att köpa ny skärm, av annat märken än Apple, än att satsa dom stålarna på en begagnad Studio Display.

Jag har en 17" Studio Display som jag gillat fram tills jag fick min nya 20" Cinema Display. Vilken otroooligt stor skillnad i kvalite på bild, skärpa och ljusstyrka.

Tanken var att köra dubbla skärmar, 20" och 17" tillsammans. Just nu har jag lust att slänga ut 17-tummaren eftersom den känns så dassig.

Mitt råd: Köp en ny skärm för samma pris som den begagnade Studio Displayen. Du får då bättre kvalité och 1 - 3 års garanti (beroende på tillverkare). Fast det står ju iofs inte Apple på den...

  • Medlem
  • Österåker
  • 2005-02-15 05:33

Jag köpte en 17" Apple studio display för 3000kr förut och är grymt nöjd, jag tycker du ska köpa!

1
Bevaka tråden